همشهری آنلاین: پس از سه سال وقفه از آخرین حضور تیم ملی ایران در مسابقات جهانی بازیهای کامپیوتری، موسوم به WCG، بار دیگر تیم کشورمان در دوره آینده این مسابقات حضور خواهد داشت

مسابقات بازیهای رباتیک 2011

به گزارش خبرنگار مهر، دور جدید مسابقات WCG یا World Cyber Games که از سابقه برگزاری 10 ساله برخوردار است، امسال برای چهارمین بار به میزبانی کشور کره جنوبی و در شهر پوسان برگزار می‌شود.

این مسابقات به عنوان بزرگ‌ترین عرصه رقابت در زمینه بازی‌های کامپیوتری شناخته شده و هر سال به میزبانی یک کشور با حضور نمایندگان بیش از 90 کشور از شش قاره دنیا برگزار می‌شود.

WCG از اولین دوره در سال 2001 تاکنون سه بار در کره جنوبی، سه بار در آمریکا و یک بار در هر یک از کشورهای سنگاپور، ایتالیا، آلمان و چین برگزار شده که سهم ایران از این 10 دوره، چهار بار حضور در فاصله سال‌های 2004 تا 2007 بوده و آخربن آن به دوره هفتم این مسابقات در سیاتل آمریکا باز می‌گردد.

اما اینک پس از سه دوره غیبت ایران، بار دیگر فراخوان ملی برای انتخاب تیم ملی بازی‌های کامپیوتری آغاز شده است.

مسابقات انتخابی ملی در دو مرحله "مقدماتی ملی" و "فینال ملی" برگزار می‌شود که طی آن، منتخبان بازی‌های فردی و گروهی در قالب تیم ملی ایران به رقابت‌های جهانی پوسان در کره جنوبی اعزام می‌شوند.

در حال حاضر دو مرحله ملی این مسابقات در حال برنامه ریزی برای اجرای نهایی است و علاقمندان به شرکت در این مسابقات می‌توانند اخبار مرتبط با این رقابت‌ها را از طریق وب سایت این مسابقات به نشانی www.wcgiran.com دنبال کنند.

ثبت نام علاقمندان برای شرکت در این مسابقات به زودی آغاز شده و از طریق سایت به اطلاع عموم خواهد رسید.

کد خبر 139080
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز