مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۶ تیر ۱۳۹۰ - ۰۶:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: عصر یکشنبه (۲۶ ژوئن/ 5 تیر) ورزشگاه المپیک برلین شاهد برگزاری مراسم افتتاحیه جام جهانی فوتبال زنان و انجام نخستین دیدار تیم میزبان بود. زنان ملی‌پوش آلمان در این پیکار توانستند حریف خود، کانادا را با نتیجه ۲ بر 1 شکست دهند.

frauen wm

شمارش معکوس برای آغاز ششمین دوره از مسابقات جام جهانی فوتبال زنان به پایان رسید. بعدازظهر یکشنبه سوت نخستین پیکار این دوره از مسابقات، ساعت ۱۵ به وقت اروپای مرکزی میان فرانسه و نیجریه در گروه A به صدا درآمد.

این دیدار که در حضور ۲۵ هزار تماشاگر در ورزشگاه زینس‌هایم صورت گرفت، با پیروزی یک بر صفر به سود ملی‌پوشان فرانسه به پایان رسید. ماری‌لور دِلی، مهاجم تیم ملی فوتبال فرانسه در دقیقه ۵۶ تک گل این دیدار را به ثمر رساند تا تیمش با کسب سه امتیاز گامی مهم در راه صعود به دور بعد بردارد.

ملی‌پوشان نیجریه پس از به ثمر رسیدن گل فرانسه بر فشا‌رهای خود افزودند تا بازی را دست کم به تساوی بکشانند، اما تلا‌ش‌های آنان برای گشودن دروازه حریف بی‌ثمر ماند.

مهم‌تر از دیدار فرانسه و نیجریه اما دیگر دیدار این گروه بود که عصر یکشنبه (ساعت ۱۸ به وقت اروپای مرکزی) میان تیم میزبان، آلمان و کانادا برگزار شد.

رکوردی تازه در اروپا

۷۳ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه المپیک برلین پیش از بازی شاهد برگزاری مراسم افتتاحیه کوتاهی بودند. این، بیشترین تعداد تماشاگر است که در عرصه‌ فوتبال زنان در اروپا برای دیدن دیداری در ورشگاه حضور می‌یابد.

دیدار میان آلمان و کانادا پرشور و پرجنبش آغاز شد. ملی‌پوشان آلمان موفق شدند، اولین حمله‌ جدی خود را به نتیجه برسانند و در دقیقه ۱۰ بازی با ضربه‌ سر کرستین گاره‌فرکس (Kerstin Garefrekes) به نخستین گل خود دست یابند. پس از این گل، ملی‌پوشان کانادا در صدد جبران گل خورده ‌برآمدند، اما نتوانستند دروازه تیم میزبان را آن طور که باید و شاید به خطر اندازند.

دقیقه‌ 41 ملی‌پوشان آلمان به دومین گل خود دست یافتند که در پی اشتباه خط دفاعی کانادا شکل گرفت. اکوینو دامبابی، در پی دریافت پاسی فوق‌العاده، دیوار دفاعی کانادا را پشت سر گذاشت و توپ را برای دومین بار به تور دروازه‌ کانادا دوخت.

در نیمه دوم این دیدار، ملی‌پوشان آلمان بر حریف خود برتری داشتند، اما فرصت‌های به دست‌آمده را در دقایق از دست دادند.
علیرغم عملکرد نه‌چندان موفق تیم ملی کانادا در نیمه دوم، این تیم توانست در دقیقه ۸۲ دروازه آلمان را باز کند. کریستین سینکلر، کاپیتان این تیم توپ را در پی ضربه‌ای آزاد به تور دروازه تیم میزبان چسباند. اما این دیدار پس از ۹۰ دقیقه با پیروزی ۲ بر یک آلمان پایان یافت.

روز دوشنبه (6 تیر) دو دیدار گروه B انجام می‌گیرد که در چارچوب آن، تیم ملی فوتبال زنان ژاپن به مصاف نیوزلند خواهد رفت و زنان مکزیک نیز رویاروی ملی‌پوشان انگلیس قرار خواهند گرفت.

جام جهانی فوتبال زنان

لازم به ذکر است که جام جهانی فوتبال زنان با شرکت شانزده تیم در چهار گروه چهار تیمی به میزبانی آلمان، مدافع عنوان قهرمانی برگزار می‌شود.

گروه بندی این رقابت‌ها بدین ترتیب است:

گروه A

آلمان- کانادا- فرانسه- نیجریه

گروه B

انگلیس- ژاپن- مکزیک- نیوزیلند

گروه C

سوئد- کلمبیا- آمریکا- کره شمالی

گروه D

نروژ- برزیل- استرالیا- گینه استوایی

کد خبر 138782
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز