چهارشنبه ۱ تیر ۱۳۹۰ - ۰۵:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه هفت نگاه متشکل از هفت نگارخانه آریا، الهه، دی، گلستان، والی، هفت ثمر و ماه مهر به عنوان بخش خصوصی فعالیت خود را با برگزارکردن نمایشگاه فروش آثار هنری با نام "فروش بزرگ سال" در آستانه نوروز 1386 آغاز کرد.

هفت نگاه

هفت نگاه درحالی نمایشگاه فروش خود را به صورت گسترده آغاز کرد که پیش از آن تنها یک آرت اکسپو در سال 83 برگزار شد که بخشی از آثار خریداری شده بعد از پایان نمایشگاه، از سوی یکی از وزارتخانه‌ها بازگردانده شد.

دومین دوره هفت نگاه بعد از یک سال در سال 86 با فروش 180 نقاشی، مجسمه، خوشنویسی و نقاشی‌خط به قیمت 220 میلیون تومان حاکی از آن بود که این گروه در گام‌های اول با شناخت درست خریداران و مجموعه‌داران، توانسته است راهی را برای رونق بازار تجسمی ایجاد کند.

دومین اکسپو تهران در سال 1387 در تالار وحدت برگزار شد. این اکسپو با اینکه در تالار وحدت و فضای وسیع‌ تری برگزار شد، 135 میلیون تومان فروش کرد که 64 میلیون تومان آن توسط دولت خریداری شده بود.

در همین سال هفت نگاه خود را برای برگزاری سومین نمایشگاه در فرهنگسرای نیاوران آماده می‌کرد که به دلیل نگرفتن مجوز، برپایی نمایشگاه فروش موفق به انجام این کار نشد.

در سال 88 سومین آرت اکسپو با فروش 324 میلیون تومان در خانه هنرمندان به پایان رسید و سومین هفت نگاه در پردیس سینمایی ملت فروشی نزدیک به 200 میلیون تومان داشت.

چهارمین نمایشگاه گروه هفت نگاه نیز در آذر ماه 1389 با فروش 56 اثر تجسمی به قیمت 220 میلیون تومان به پایان رسید.

گروه "هفت نگاه" متشکل از هفت گالری هنری است که به سبب سابقه آشنایی و دوستی دیرینه گرد هم آمدند و تصمیم گرفتند برای جلوگیری از افول هنرهای تجسمی و اعتلاء آن همکاری کنند.

این گروه فعالیت خود را به صورت سالانه در خصوص برپایی نمایشگاه و فروش آثار هنری هنرمندان ادامه می دهند.

کد خبر 138323

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز