همشهری آنلاین: مدعی می‌شوند آمار و گزارش‌های دولت درباره ایجاد یک میلیون 600 هزار شغل درست نیست ولی بالاخره آن یک میلیون و 600 هزار نفری که صاحب شغل شدند، می‌دانند که در کشور چقدر اشتغال ایجاد شده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به انتشار برخی گزارش‌ها و اخبار نادرست درباره عملکرد دولت، خطاب به اعضای هیئت دولت گفت: این مسائل جزء سختی‌های کار است و هنر شما این بوده که در سخت‌ترین شرایط داخلی و خارجی کارهای بزرگ انجام داده‌اید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ،محمود احمدی‌نژاد در جلسه هیئت دولت با بیان اینکه دولت همواره به دنبال خدمت‌رسانی بوده است، اظهار داشت: امروز وقت آن است که کارهای انجام شده را تشریح کنید و اگر جایی بی‌انصافی شده و اخبار دروغ بیان می‌شود، قاطعانه و سریع تکذیب کرده و اخبار درست را ارایه کنید.

رئیس‌جمهور از وزرا خواست ارایه گزارش از کارهای انجام شده را جدی بگیرند و حتی اگر لازم شد خودشان وارد صحنه شده و اخبار درست را بیان کرده و خبرها و گزارش‌های خلاف و ساختگی که ارایه می‌شود را برای مردم آشکار سازند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه برخی قصد دارند مردم را در فضایی مبهم قرار دهند، تصریح کرد: امروز فصل کار است و تأکید مجدد دولت همچنان بر کار است و کار و کار.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید مراقب بود تا مطلقا سر سوزنی از پیگیری مسائل اساسی مردم منحرف نشویم، گفت: رسیدگی به مسائل کشور به‌طور اصولی و عالمانه در دستور کار دولت قرار دارد و دولت در حد توان به خدمت‌رسانی ادامه خواهد داد و اگر چه پنج برابر دولت‌های قبل کار کرده است اما آن را کافی نمی‌داند و معتقد است باید حتی از ثانیه‌های فرصت خدمتگزاری استفاده کرد و این امر شدنی است.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه ملت ایران ثابت کرده‌اند که انجام کارهای خیلی بزرگ شدنی است، افزود: موضوع ایجاد اشتغال باید با همان قوت سابق به پیش برود و وزرا و مسئولین مربوطه بدون توجه به برخی بی‌انصافی‌ها و حرف‌های بی‌ربطی که زده می‌شود، ایجاد 5/2 میلیون شغل در سال 90 را با قاطعیت پیگیری کنند و مطمئن باشند که این کار شدنی است.

رئیس جمهور گفت: همواره کسانی که دستشان از تصرف در بیت‌المال قطع می‌شود، فریاد برمی‌آورند اما نمی‌گویند که فریادشان ناشی از کوتاه شدن دستشان از بیت‌المال است و در عوض علیه دولت اخبار نادرست منتشر می‌کنند و مثلا مدعی می‌شوند آمار و گزارش‌های دولت درباره ایجاد یک میلیون 600 هزار شغل درست نیست ولی بالاخره آن یک میلیون و 600 هزار نفری که صاحب شغل شدند، می‌دانند که در کشور چقدر اشتغال ایجاد شده است.

احمدی نژاد با بیان اینکه باید ضوابط اجرایی بودجه خیلی دقیق رعایت شود، ادامه داد: دولت نشان داده است که اهل ولخرجی نیست و دولت مدیریت درست منابع، جلوگیری از اسراف، تبذیر و دست‌اندازی‌هاست.

رئیس‌جمهور با اشاره به تأخیر در عملیاتی شدن بودجه سال 90 اظهار داشت: اینطور نبوده که دولت در مدت طی شده از سال بیکار بوده باشد ولی به هرحال تا عملیاتی شدن بودجه، کارها با سرعت کمتری انجام می‌شود و لذا ما باید جبران سه ماه گذشته را در مدت باقیمانده سال بکنیم.

احمدی نژاد با اشاره به ابلاغ ضوابط اجرایی بودجه و دستورالعمل تعیین حقوق کارکنان دولت تصریح کرد: حقوق همه کارکنان دولت 10 درصد افزایش خواهد یافت. دولت کارکنان دستگاه‌های اجرایی را جزء عائله خود و بخشی از بیت‌المال می‌داند و به دنبال آن است تا زندگی آنها خوب اداره شده و همواره امیدوار و بانشاط باشند.

رئیس جمهور ادامه داد: کارهایی مانند هدفمند کردن یارانه‌ها و تشکیل ستاد تنظیم بازار، ستاد تدابیر ویژه و کمیسیون‌های دولت با قوت و قدرت ادامه خواهد داشت چرا که شیاطین به دنبال آن هستند تا هیچ خدمتی در کشور انجام نشود و بعد آن را دستاویزی برای جشن قرار دهند.

احمدی نژاد سختی‌ها و موانع را شیرینی کار توصیف و خاطرنشان کرد: کار در شرایط سخت ارزش پیدا می‌کند اگر نه کار کردن در زمانی که همه امکانات فراهم است، هنر زیادی نیست.

رئیس‌جمهور همچنین اعضای هیئت دولت را به اتخاذ تدابیر ویژه برای ایام ماه مبارک رمضان توصیه و خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان باید زیباترین و شیرین‌ترین ماه‌ها باشد و اگر چه مطمئنم پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است اما لازم است که مسائل مربوط به این ماه با توجه ویژه‌ای مورد پیگیری قرار گیرد.

 

کد خبر 138160
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز