همشهری آنلاین: رییس‌جمهور گفت: یک فرهنگ و اندیشه تا در عمل الگویی ارزنده و موفق ارایه ندهد نمی‌تواند جا پایی در صحنه تاریخ درست کند.

دکتر محمود احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح دو سد گلابر و کینه‌ورس در استان زنجان اظهار کرد: استان زنجان سرشار از استعدادها، توانمندی‌ها و ارزش‌هاست. طبیعت این استان سرشار از سرزندگی و آبادی است و مردم آن مومن و مجاهد و طرفدار مکتب امام حسین (ع) هستند.

به گزارش ایسنا ؛ رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به دو طرح افتتاح شده، بر تلاش مسوولان برای ذخیره‌سازی بیشتر آب و تحت پوشش قرار دادن زمین‌های بیشتر برای آبیاری تاکید کرد و گفت: با استفاده از همین دو سد می‌توان طرح‌های پرورش ماهی و فرصت‌های گردشگری ایجاد کرد، امیدوارم این فرصت‌ها به فعلیت برسند.

وی در ادامه گفت: هرجا سدی ساخته می‌شود طبیعت را تغییر می‌دهد و هوا را تعدیل می‌کند و اگر بتوانیم خوب مدیریت کنیم چه بسا بتوان بارش را هم تغییر داد. ما باید از منابع آبی خود صیانت کنیم. همه پیشرفت‌ها از آب است.

رییس‌جمهور افزود: دخالت‌ها در طبیعت و آلودگی‌های سرمایه‌داری کور در طبیعت باعث شده که در دوره کم‌آبی قرار بگیریم و ما باید این شرایط را مدیریت کنیم. ما هنوز از ذخایر آبی خود به درستی استفاده نمی‌کنیم و در آبیاری‌ها راندمان ما 30 درصد است. این در حالی است که در مقایسه با کشاورزی گلخانه‌ای این رقم به 10 درصد می‌رسد. ما از شیوه‌های بهتری می‌توانیم استفاده کنیم و من توصیه می‌کنم به کشاورزان که در شیوه‌های آبیاری خود تجدیدنظر کنند. دولت هم بودجه‌ خوبی برای این مساله در نظر گرفته است.

احمدی‌نژاد افزود: در استان زنجان 880 هزار هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که 160 هزار هکتار آن کشت آبی است که به راحتی می‌توان این رقم را به سه برابر رساند. خواهش دیگر من این است که از آب‌های زیرزمینی صیانت شود. آب‌هایی که در عمق پایین‌تری قرار دارند طی چند هزار سال ذخیره شده‌اند و در کشور ما این رقم 1600 میلیارد متر مکعب است. این آب برای استفاده در شرایط بسیار بحرانی می‌باشد که به عنوان مثال ما چندین سال با خشکسالی شدید مواجه باشیم. ما باید این آب‌ها را برای چنین شرایطی ذخیره کنیم و حتی بر حجم آن بیفزاییم و این شدنی است. با تنظیم آب در کشاورزی می‌توان حتی محصولات را بیشتر کرد و این را خود من تجربه کرده‌ام.

رییس‌جمهور گفت: هر کشاورزی هر مقدار که در مصرف آب صرفه‌جویی کند به همان مقدار آب اضافه به او می‌دهیم که بتواند زمین‌های بیشتری را زیر کشت ببرد.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود بر ساختن ایران تاکید کرد و گفت: دشمنان ملت ما از پیشرفت کشور ما می‌ترسند. ما یک فرهنگ الهی غنی و ارزشمند داریم که قابل عرضه به همه‌ بشریت است و کسی در این تردید ندارد. امروز فرهنگ اهل بیت و اسلام ناب و ارزش‌های الهی از ایران می‌جوشد و دشمن می‌داند که ایران از معدود مناطق و یا حتی تنها منطقه‌ای است که می‌تواند این فرهنگ را به بشریت عرضه کند و آن را جایگزین فرهنگ مادی ضدبشری کند.

وی تاکید کرد: یک فرهنگ و اندیشه تا در عمل الگویی ارزنده و موفق ارایه ندهد نمی‌تواند جا پایی در صحنه تاریخ درست کند و اگر ما می‌خواهیم مکتب، فرهنگ و اندیشه خود را حفظ کنیم، رشد دهیم و به جهان معرفی کنیم و آن را ماندگار نماییم، باید برای آن پشتوانه درست کنیم. باید در زندگی مردم اتفاق ارزنده‌ای بیفتد و جامعه آباد، ارزنده و سرشار از علم و ادب شود تا بتوانیم فرهنگ خود را به جهان عرضه کنیم و الا بهترین اندیشه را هم اگر در دست یک ملت فقیر قرار دهیم به جایی نمی‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ساختن ایران یک کار فرهنگی و ارزشی است و دشمنان از ساخته شدن ایران می‌ترسند؛ چون می‌تواند پشتوانه مکتب اهل بیت (ع) و ارزش‌های انسانی باشد. آنها می‌خواهند جلوی ساختن ایران را بگیرند و هدفشان از بداخلاقی‌ها و بهانه‌جویی‌ها همین است.

رییس‌جمهور در ادامه افزود: حرکت سازندگی در ایران خیلی پرشتاب است و در بخش‌های مختلف کارهای بزرگی در حال انجام است. کارهایی که تا پیش از این می‌گفتند شدنی نیست، اما ملت ما آن‌ها را انجام داده است. به عنوان مثال همین ماهواره‌ای[رصد] که هفته پیش به فضا پرتاب شدَُـِ. دو سال قبل یک ماهواره مخابراتی به آسمان فرستادیم و الان ماهواره‌ سنجشی فرستاده‌ایم. حلقه‌های حضور مقتدرانه ایران در فضا به سرعت تکمیل می‌شود. ماهواره قبلی می‌توانست پیام را دریافت و آن را مخابره کند و این ماهواره می‌تواند تصویربرداری کند و کاربرد آن در زمین‌شناسی، هواشناسی و ده‌ها مورد دیگر است.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: امسال قدم‌های بعدی را برخواهیم داشت و در آینده نیز ماهواره‌های بزرگ‌تری را در 35 هزار کیلومتری زمین قرار خواهیم داد و همه نیازهای خود را تامین خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در سایر صنایع نیز به لطف خدا دستاوردهای بزرگی داشته‌ایم. هم‌اکنون روی ریل درست ساختن ایران قرار داریم و سرعت حرکت ما نیز روزافزون است و باید این را حفظ کنیم. هر ایرانی یک قطعه پازل است که تصویر ایران قدرتمند و آباد با قرار گرفتن این قطعات در کنار هم و در جای خود تکمیل می‌شود.

رییس‌جمهور گفت: تجربه نشان داده است که کشور ما ظرفیت کارهای بزرگ را دارد. ملت ما ظرفیت پذیرش عدالت را دارد و این ظرفیت جزو سخت‌ترین مراحل کمال انسان است. بسیاری از طغیان‌ها علیه جریان توحیدی در نقطه عدم پذیرش عدالت اتفاق افتاد، اما ملت ما نشان داد که این ظرفیت را دارد و ما باید این ظرفیت را حفظ کنیم.

احمدی‌نژاد به هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: دشمنان این طرح دو دسته بودند؛ یک عده که انتظار داشتند این طرح موفق نباشد و تبلیغ می‌کردند که این طرح زمین خواهد خورد. یک دسته هم با دانش خود استدلال می‌کردند که این طرح موفق نخواهد بود. عده‌ای هم در داخل با هر نیت و فهمی علیه این طرح تبلیغ می‌کردند و انتظار داشتند که ملت ما با اجرای این طرح زمین بخورد اما ما صدها و هزاران جلسه‌ کارشناسی تشکیل داده بودیم. حتی در یکی از جلسات، یکی از آقایان استدلال می‌کرد که با اجرای این طرح با تورم 175 درصدی مواجه خواهیم شد و می‌خواستند مسوولان بترسند و این طرح را اجرا نکنند اما ما هم استدلال‌های خود را داشتیم. برخی از اول هم نمی‌خواستند این طرح اجرا شود و الان هم از اجرای آن خوشحال نیستند.

وی افزود: شنیده‌ام اخیرا یک نفر خطاب به یکی از وزرا گفته بود با اجرای این طرح 20 گاوداری تعطیل شده‌ است. گشته‌اند ایراد پیدا کرده‌اند؛ به جای این‌که پشتیبانی و کمک کنند. این در حالی است که ما هم‌اکنون 12 هزار گاوداری و 17 هزار مرغداری داریم. این حلقه‌ها در حال طراحی هستند تا مردم را به مسائل فرعی سرگرم کنند و نگذارند ایران ساخته شود. آن‌ها از این‌که ما در حال پیشرفت هستیم عصبانی هستند.

وی در ادامه گفت: می‌خواهند بگویند انقلاب اسلامی ناموفق است اما نمی‌توانند. شبکه‌های اصلی دنیا که در اختیار صهیونیست‌ها است، هرگاه خبری از ایران ارایه می‌دهد تصویری از یک خرابه یا یک بیابان را نشان می‌دهد؛ چراکه نمی‌خواهند بگویند ایران در حال آباد شدن است و ما هم باید تلاش کنیم که ایران هرچه بیشتر آباد و پیشرفته شود.

کد خبر 138150
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز