مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران از آمادگی این شرکت برای آزمایش آب تهران در هر نقطه‌ای که برخی ادعای آلوده‌بودن آن را دارند، خبر داد و اذعان کرد:

آب

هم‌اکنون کیفیت آب شرب تهران بالاتر از استانداردهای جهانی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، محمد پرورش در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی ادعاهای مطرح‌شده در زمینه کیفیت آب تهران، گفت: در سال گذشته نیز چنین مباحثی مطرح شد اما با توجه به اینکه این امر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است نهادهای نظارتی شامل سازمان بازرسی، وزارت اطلاعات و وزارت بهداشت به این امر حساسیت نشان دادند و اگر در این زمینه هرگونه مشکلی وجود داشته باشد، آن را ارزیابی خواهند کرد. به گزارش همشهری، سال گذشته مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت در یک اظهارنظر تأمل‌برانگیز، کیفیت آب شرب در برخی مناطق شهر تهران را ناسالم اعلام و تاکید کرد تا کودکان و زنان باردار از مصرف آب شرب خودداری کنند. مدیرعامل آبفای تهران دیروز تاکید کرد: شرکت آب و فاضلاب تهران این آمادگی را دارد که آب تهران را در هر نقطه‌ای که برخی ادعای آلوده بودن آن را دارند، مورد آزمایش قرار دهد ضمن اینکه بیش از 71درصد از آب شرب تهران از آب‌های سطحی تامین می‌شود و از سوی دیگر آب، کالایی است که در دسترس همگان است و همه می‌توانند آن را از نظر سطح کیفیت مورد آزمایش قرار دهند.

آب تهران در تابستان قطع نمی‌شود

مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: با توجه به فرارسیدن فصل گرما، مشارکت شهروندان در صرفه‌جویی مصرف آب ضروری است، اما به‌هرحال با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در تابستان جاری، قطعی آب در تهران نخواهیم داشت. او افزود: بر این اساس، هم‌اکنون از نظر تامین آب مورد نیاز شهروندان با مشکلی مواجه نیستیم اما در زمان اوج مصرف آب به‌دلیل افزایش میزان مصرف نیاز به رساندن آب با پمپاژ داریم.

کد خبر 137963

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز