گروه شهری: ‌بزرگ‌ترین پروژه کنترل فرسایش بادی و مقابله با بیابان‌زایی در سطح 700 هزار هکتار از اراضی بیابانی استان‌های کرمان و خراسان جنوبی و با مشارکت مردمی در 5 سال آینده اجرا می‌شود.

desert

اجرای این پروژه که در قالب تفاهمنامه سازمان جهانی غذا (فائو) و دولت ایران انجام می‌شود 11 میلیون دلار هزینه دارد که قرار است 30 درصد این هزینه از سوی سازمان جهانی غذا پرداخت شود. به گزارش همشهری، خبر اجرای بزرگ‌ترین پروژه کنترل فرسایش بادی و مقابله با بیابان‌زایی در ایران در مراسم جهانی مقابله با بیابان‌زایی که دیروز در روستای متین‌آباد کاشان و با حضور جمعی از سفرای کشورهای خارجی و نمایندگان فائو برگزار شد اعلام شده است.

پرویز گرشاسبی معاون مناطق خشک و نیمه خشک سازمان جنگل‌ها و مراتع نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار همشهری گفت: پروژه مهار عرصه‌های بیابانی که با کمک فائو در ایران به‌اجرا درمی‌آید، مشابه پروژه ترسیب کربن در خراسان جنوبی است که در این استان با موفقیت اجرا شده و قرار است در سایر استان‌ها نیز به اجرا درآید که نخستین استان مورد نظر برای اجرای این پروژه کرمان است. وی افزود: دولت نمی‌تواند به‌تنهایی در بحث مهار بیابان‌ها موفق شود. گرشاسبی گفت: تنها با مشارکت بیابان‌نشینان و توانمندسازی جوامع بومی، مهار بیابان امکان‌پذیر است.

کد خبر 137849

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز