همشهری آنلاین: بهداد لاهوتی دبیر اکسپوی مجسمه‌سازی 90، از برپایی این اکسپو با نمایش 138 اثر از 138 هنرمند در روز سوم تیرماه در گالری شیرین خبر داد.

مجسمه

به گزارش فارس، وی درباره این اکسپو گفت: در این نمایشگاه 138 اثر از 138 هنرمند مجسمه‌ساز عضو انجمن مجسمه‌سازان به نمایش و فروش گذاشته خواهد شد.

وی افزود: این نمایشگاه با همکاری 20 گالری تهران برگزار می‌شود و در همین راستا 20 گالری‌دار تهران 100 هنرمند مجسمه‌ساز عضو انجمن را که با گالری آن‌‌ها همکاری دارد برای شرکت در این نمایشگاه معرفی کرده‌اند و حدود 38 اثر نیز از هنرمندان مجسمه‌ساز دیگر به نمایش درخواهد آمد.

وی با بیان این که در این نمایشگاه بیشتر هنرمندان مجسمه‌ساز شرکت دارند گفت: انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز جزء معدود انجمن‌هایی است که حدود 90 درصد مجسمه‌سازان در آن عضویت دارند.

لاهوتی درباره تنوع آثاری که در این اکسپو به نمایش درخواهد آمد توضیح داد: در این اکسپو که به عقیده من در اندازه یک بی‌ینال مجسمه‌سازی معتبر است، همه نوع آثار حجمی و مجسمه از پاپیه ماشه گرفته تا برنز در ابعاد مختلف به نمایش درخواهد آمد که کوچک‌ترین اثر این نمایشگاه ابعادی حدود 12 سانت در 6 سانت دارد و بزرگترین آثاری که ارائه شده است حدود 2 متر و 80 سانت ارتفاع دارند.

وی همچنین از نمایش آثار هنرمندان فقید مجسمه‌ساز در این نمایشگاه خبر داد وگفت: در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان فقید همچون ژازه طباطبایی، حمیدالله رضایی، مش اسماعیل و حسین مددی نیز به نمایش و فروش گذاشته می‌شود.

دبیر اکسپو مجسمه‌سازی 90 درباره نحوه قیمت‌گذاری آثار این نمایشگاه گفت: قیمت‌گذاری‌ها بر عهده خود هنرمندان و گالری‌دارهاست به گونه‌ای که هنرمندان قیمتی را پیشنهاد می‌کنند و با نظارت گالری‌دارها قیمت نهایی اعلام می‌شود.

لاهوتی هدف از برپایی این اکسپو را مرتبط کردن هنرمندان مجسمه‌ساز با گالری‌دارها عنوان کرد و گفت: ما هم‌اکنون نیز به هدف خودمان رسیده‌ایم و بسیاری از هنرمندان اکنون جذب گالری‌ها شده‌اند که این مهمترین هدف ما بود.

وی درباره تداوم برگزاری این اکسپو از سوی انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز گفت: دو سال پیش که اولین اکسپو را انجمن مجسمه‌سازان برگزار کرد قرار بود هر ساله شاهد برپایی آن باشیم اما به هر حال مسائل و مشکلات فراوانی پیش روی ما قرار می‌گیرد که خارج از کنترل ماست اما به هر حال ما تلاش می‌کنیم که این اکسپو را هر ساله برگزار کنیم.

لاهوتی برپایی این اکسپو را از سوی انجمن حرکتی به سمت حرفه‌‌ای‌تر شدن دانست و گفت: انجمن بدون دریافت هیچ گونه کمکی از نهادها و سازمان‌های مختلف،‌تنها با همکاری گالری‌ها اقدام به برپایی این نمایشگاه کرده است.

اکسپوی مجسمه‌سازی 90 سوم تیرماه  در گالری شیرین آغاز به کار می‌کند و به مدت 25 روز تا 28 تیرماه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 137642

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز