یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کشف صدها سوسمار خشک شده پاکستانی که قاچاقچیان سعی داشتند از طریق بم به اصفهان منتقل کنند کارشناسان و مسئولان کرمانی را بهت زده کرده است.

قاچاق سوسمار

به گزارش مهر، در حالیکه استان کرمان به دلیل شرایط خاص منطقه‌ای طی سالهای اخیر شاهد قاچاق مواد مخدر، افاغنه، سوخت، عتیقه و حتی برخی حیوانات نادر بود روز شنبه کشف یک محموله قاچاق از خودروی عبوری در شهرستان بم مسئولان و کارشناسان کرمانی را بهت زده کرده است و از این محموله به عنوان نادر ترین محموله قاچاق کشف شده در بم یاد می‌شود.

چند قاچاقچی سعی داشتند صدها سوسمار منحصر بفرد خشک شده که هر یک 40 سانتیمتر طول دارند را پس از ورود غیر مجاز از پاکستان از طریق استان کرمان به استان اصفهان منتقل کنند.

ابهام در زمینه مورد مصرف اجساد سوسمارها

این درحالی است که هنوز مسئولان کرمانی نتوانسته‌اند دلیل قاچاق این حیوانات را به کشور کشف کنند و در تنها اظهار نظر یکی از کارشناسان بهداشتی بم احتمال استفاده این حیوانات را در تهیه مواد مخدر صنعتی مطرح کرده است.

نکته قابل توجه اینکه در کنار محموله سوسمارهای خشک شده گونه‌ای دیگر مشابه سوسمار کشف شده است که قابل شناسایی نیست و کارشناسان درحال بررسی این محموله هستند.

دادستان بم در این خصوص گفت: این محموله 70 کیلوگرم وزن دارد و بدون شک از عجیب‌ترین موارد قاچاق کشف شده در بم محسوب می‌شود.

محمد سنجری افزود: این محموله با توجه به بسته بندی که دارد احتمالا از پاکستان و از طریق ایرانشهر وارد کشور شده است.
وی با اشاره به ابهام در قصد قاچاقچیان از ورود این حیوانات که پس از کشته شدن احشاء آنها خارج شده و خشک شده‌اند گفت: هم اکنون کارشناسان بهداشتی و محیط زیست درحال بررسی این محموله هستند.

دادستان بم اضافه کرد: این حیوانات دو گونه مختلف هستند و احتمال آلودگی محیط زیست و بهداشت توسط این حیوانات وجود دارد.

تحقیقات در خصوص محموله عجیب ادامه دارد

رئیس مرکز بهداشت بم نیز در این خصوص اظهارداشت: هیچ گونه توجیهی در خصوص مورد مصرف این حیوانات مطرح نیست.
محمد ارسلانی افزود: مطمئنا مصرف این حیوانات در هر موردی توجیه بهداشتی ندارد و تنها چیزی که می‌توان در خصوص مصرف جسد این حیوانات در نظر گرفت استفاده از این حیوانات در تولید مواد مخدر صنعتی است.

به گفته وی، احتمالا قاچاقچیان این حیوانات را برای مصرف در لابراتوارهای زیر زمینی به مرکز کشور منتقل می‌کردند.
در این خصوص یک قاچاقچی دستگیر شده است که تحقیقات از وی ادامه دارد.

کد خبر 137411

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز