همشهری آنلاین: سردیس‌های برنزی 52 سردار شهید دوران دفاع مقدس که در دو سمپوزیوم مجسمه‌سازی ساخته شده است،‌ در بوستان ولایت جای خواهند گرفت.

مجسمه شهدا

به گزارش فارس، پنجاه و دو سردیس از شهدای دوران دفاع مقدس ماحصل برگزاری دو دوره سمپوزیوم مجسمه‌سازی سردیس‌ شهدای دفاع مقدس است که چندی پیش دومین دوره آن با حضور 43 هنرمند مجسمه‌ساز برگزار شد.

سال گذشته نیز این سمپوزیوم با حضور 9 هنرمند برگزار شد و اکنون سازمان زیباسازی شهرداری تهران صاحب 52 سردیس از شهدای دفاع مقدس است که آثار نخستین سمپوزیوم قالب‌گیری برنزی شده و آماده نصب است و آثار دومین سمپوزیوم نیز هم‌اکنون در نگارخانه برگ (عمارت عین‌الدوله) واقع در میدان هروی به صورت نمایشگاهی چیدمان شده است که قرار است بعد از تبدیل شدن به برنز در بوستان ولایت نصب شود.

سال گذشته سردیس 9 شهید دفاع مقدس شامل شهید ستاری، شهید ابراهیم همت، شهید صیاد ‌شیرازی، شهید حاج احمد متوسلیان، شهید کشوری، شهید شیرودی، شهید باقری، شهید ورامینی و شهید موحد‌ دانش را به ترتیب مرتضی نعمت‌اللهی، حبیب‌الله رضایی، نادر قشقایی، جعفری نجیبی،ملک دادیار گروسیان، قدرت‌الله معماریان، بیژن غنچه‌پور، علی لوایی و حسین‌علی عسگری در مدت زمان یک هفته ساختند که اکنون برخی از این آثار قالب‌گیری برنزی شده است.

امسال نیز 43 هنرمند کار ساخت 43 سردیس از شهدا را به پایان رساندند.

سردیس 52 شهید دفاع مقدس قرار است بعد از مراحل قالب‌گیری برنزی در بوستان ولایت واقع در انتهای بزرگراه نواب صفوی، ابتدای بزرگراه شهید تندگویان نصب شود.

روند ساخت بوستان‌های جدید تهران، با نصب آثار هنری به خصوص مجسمه‌ها و سردیس‌هایی از مفاخر و شهدای دوران دفاع مقدس همراه بوده است که اقدام بسیار شایسته‌ای از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران در جهت بهره‌گیری از هنرهای تجسمی به خصوص مجسمه‌سازی برای زیباسازی شهر در راستای اهداف و آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس محسوب می‌شود.

علاوه بر بوستان ولایت که برای نصب سردیس‌های شهدا در نظر گرفته شده است،بوستان بزرگ جوانمردان نیز که در غرب تهران مراحل ساخت آن به پایان رسیده است به محلی برای نصب مجسمه‌ها و تندیس‌های جوانمردان اختصاص یافته است که این تصمیم هنوز در مراحل مقدماتی و اداری است.

کد خبر 137318

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز