مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۵:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: جدیدترین تلسکوپ آژانس فضایی اروپا از سحابی قو، تصویری با جزئیات بسیار بالا به ثبت رسانده به طوریکه چهره‌ای کاملا جدید از این سحابی به نمایش گذاشته است

سحابی قو

به گزارش خبرگزاری مهر، این تصویر جدید توسط تلسکوپ VST به ثبت رسیده و در آن سحابی قو به شکلی دیده می‌شود که اخترشناسان پیش از این موفق به مشاهده آن نشده بودند.

این تصویر نشان دهنده منطقه ویژه تولد ستارگان است که به مسیه 17 شهرت دارد اما با نام‌های رایج تر امگا و یا سحابی قو نیز شناخته می‌شود. این محدوده در صورت فلکی کماندار واقع شده است.

این منطقه، محدوده‌ای گسترده متشکل از گازها و غبارهای کیهانی و ستاره‌های جوان قلب کهکشان راه شیری است. تلسکوپ VST که جدید ترین تلسکوپی است که قرار است به رشته تلسکوپ‌های آژانس فضایی اروپا افزوده شود، این تصویر را به عنوان اولین عکس حرفه‌ای خود به ثبت رسانده تا قدرت بالای خود را در نمایش جزئیات نشان دهد.

دوربین 268 مگاپیکسلی این تلسکوپ توانسته برای اولین بار جزئیاتی باورنکردنی از این منطقه تولد ستارگان در مسیه 17 را به نمایش بگذارد. این دوربین به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند کم نورترین بخش‌های آسمان را با سرعت و با دقتی بالا به ثبت برساند.

قرار است این تلسکوپ به همراه تلسکوپ فروسرخ Vista به جستجو در میان آسمان بپردازد و بهترین تصاویری که تا کنون از آسمان دیده شده را به ثبت برسانند. به گفته اخترشناسان ترکیب تصاویر این دو تلسکوپ امکان شناسایی بسیاری از اجرام ناشناخته را برای اخترشناسان به وجود خواهد آورد.

کد خبر 137279
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز