مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: همایش بین‌المللی ایمنی هسته‌ای با حضور کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در پاریس در پشت درهای بسته آغاز به کار کرد.

همایش بین المللی ایمنی هسته ای

به گزارش ایرنا قرار است وزیران محیط زیست کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD ) در جریان نشست دو روزه خود در مقر این سازمان در پاریس پیرامون ایمنی هسته ای درکشورهای عضو و همچنین در سطح جهانی به بحث و گفت و گو بپردازند.

در این نشست بیش از30 کشور از جمله اعضای کشورهای عضو گروه هشت و برخی از سازمانهای بین المللی دست اندرکار ایمنی هسته ای حضور دارند.

همچنین قرار است نتیجه این نشست به صورت توصیه های جدی در نشست آتی سازمان انرژی اتمی که در هفته نخست تیرماه (روزهای 20 تا 24 ژوئن) در وین برگزار خواهد شد، ارایه شود.

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه که هم اینک 34 عضو دارد فعالیت های خود را از سال 1948 میلادی آغاز کرده است.

در پی زلزله و حادثه هسته ای فوکوشیمای ژاپن، کشورهای غربی با نگرانی از تاثیر این حادثه بر اعتبار فناوری و ایمنی هسته ای خود، تلاشهایی را برای اطمینان بخشی به افکار عمومی از راه ملاقاتها، گفت و گو ها و برگزاری دیدارها و نشستهایی آغاز گردند.

فرانسه با 58 راکتور اتمی در میان اعتراض های طرفداران محیط زیست به ناامنی هسته ای آن، همچنان بر استفاده از انرژی هسته ای اصرار دارد و می گوید به اقدامهایی برای افزایش ایمنی مراکز هسته ای خود دست زده است.

آلمان چندی پیش اعلام کرد که قصد دارد در سال 2012 با فعالیت های هسته ای وداع کرده و استفاده از انرژهای جایگزین را در اولویت قرار دهد.

کد خبر 137012

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز