چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۳:۲۵
۰ نفر

وزیر خارجه عراق در پی افزایش میزان آدم ربایی و کشتار مردم عراق، از طرح جدید امنیتی برای مهار تروریسم در این کشور خبر داد.

هوشیار زیباری اعلام کرد: دولت به همین منظور به زودی عملیات امنیتی گسترده ای را در سراسر کشور آغاز خواهد کرد. به گفته وی این عملیات از بغداد آغاز شده و سپس در دیگر شهرها و مناطق عراق ادامه خواهد یافت.

دولت عراق در شرایطی از اجرای طرحهای بزرگ امنیتی در کشور خبر می دهد که هنوز نتوانسته است سه وزیر مهم خود در این عرصه یعنی وزیر امنیت ملی، وزیر کشور و وزیر دفاع را تعیین کند.
درگیری میان نیروهای مقتدا صدر و وهابیها
درگیری میان اعضای سپاه مهدی وابسته به مقتدا صدر و وهابی های عراق منجر به قتل ده نفر در بغداد شد. دیروز افراد مسلح ناشناس دو نفر از سپاه مهدی را در منطقه زعفرانیه در جنوب بغداد به قتل رساندند. در پی این حمله نیروهای سپاه مهدی به مسجد الرشید در این منطقه که زیر نظر وهابیها و گروه های سلفی اداره می شود حمله کرده و هشت تن از وهابیهای این مسجد را به قتل رساندند.
در بعقوبه نیز پلیس این شهر از کشف ۹ سر بدون بدن خبر داد. پلیس عراق نیز دیروز اعلام کرد نیروهای ارتش ۴۳ عراقی مظنون به عملیات تروریستی را در نقاط مختلف این کشور دستگیر کرد.

کد خبر 137

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز