وزارت مسکن اعلام کرد به‌منظور افزایش عرضه واحدهای مسکونی در استان تهران 200 هزار واحد مسکونی خالی را در این استان شناسایی کرده است.

مسکن

ابوالفضل صومعلو که پیش از این از افتتاح تعداد زیادی از پروژه‌های مسکن مهر در استان تهران طی ماه جاری خبر داده بود، با اعلام خبر شناسایی 200 هزار واحد مسکونی خالی در پایتخت، یکی از گزینه‌های احتمالی را دریافت مالیات مضاعف از این واحدها عنوان کرده است.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر مسکن در مورد شیوه شناسایی این واحدها به فارس گفت: طبق گزارش اداره برق 200 هزار واحد مسکونی در تهران مصرفشان صفر تا50 کیلووات ساعت گزارش شده که به معنی خالی بودن آنهاست. صومعلو افزود: سازمان امور مالیاتی نیز پس از دریافت نظرات و پیشنهادهای کارشناسی وزارت مسکن، آن را تصویب و به‌صورت قانون درخواهد آورد. وی ادامه داد: پیشنهاد وزارت مسکن و شهرسازی دریافت درصدی مالیات مضاعف از خانه‌های خالی از سکنه بوده است.

صومعلو البته این را نیز گفت که چون هنوز این پیشنهاد قطعی نشده است، نمی‌توان در مورد میزان دریافت مالیات از خانه‌های خالی از سکنه اظهارنظر کرد چرا که امکان دارد سازمان امور مالیاتی از میزان پیشنهاد ما پایین‌تر یا بالاتر تصویب و قانون کند.به گزارش همشهری هر چند که این اقدام زمانی در حال انجام است که شیب قیمت‌ها در بازار مسکن حداقل در تهران روند صعودی به‌خود گرفته اما به‌نظر می‌رسد اجرایی شدن این برنامه‌ها می‌تواند تأثیر مطلوبی بر کنترل قیمت اجاره مسکن داشته باشد.

کد خبر 136946

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز