سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۵:۲۲
۰ نفر

محیط‌زیست آدمی، یعنی محیطی که انسان باید در آن کار، استراحت و تفریح کند، با زندگی او رابطه‌ای مستقیم دارد که به همین دلیل امروزه همه دولت‌های ملی و محلی در اقصی نقاط جهان برای داشتن محیط‌زیستی آرام، پاک و عاری از آلایندگی تلاش می‌کنند.

ایجاد کمربندهای سبز شهری، فضای سبز درون‌شهری، انتقال یا تعطیل واحد‌های صنعتی آلاینده، جایگزین کردن سوخت مناسب خودروها و هزاران اقدام دیگر نشان از اهمیت این موضوع دارد.
وضع فعلی نوار ساحلی بوشهر می‌تواند مثال روشنگری در این زمینه باشد. معاونت عمرانی استانداری بوشهر و شهرداری، چند وقت پیش با صرف هزینه میلیاردی، حد فاصل میدان نیروی انتظامی تا انتهای محله شغاب را به ساحلی زیبا و درخورتوجه تبدیل کرده‌اند.

شب‌هایی که هوا خنک می‌شود به‌خصوص در فصل پاییز و ماه‌های اول فصل زمستان، تماشای ساحل زیبای خلیج همیشه فارس در این نوار ساحلی بسیار دل‌انگیز است.اما جای بسی تأسف است که عده‌ای از بازدیدکنندگان این مکان زیبا را به زباله‌دانی تبدیل کرده‌اند.این درحالی است که شهرداری در فاصله‌های منظم، سطل‌های زباله‌ای با رنگ‌های مختلف نصب کرده است. گویا برخی ترجیح می‌دهند به جای ریختن زباله‌های خود در این سطل‌ها با پرت کردن آن در دریا کار خود را آسان کنند، به همین دلیل، هنگام مد دریا روی آب مملو از این زباله‌ها می‌شود.حال باید پرسید آیا وقت آن نرسیده که ما هم به‌عنوان یک شهروند قوانین و مقررات زندگی شهری را رعایت کنیم. و در کنار مسئولان، شهر خود را زیبا نگهداریم؟

نصرالله سلیمی فر - بوشهر

کد خبر 136935

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز