گروه حوادث: زمین‌خوار بزرگ که طی چند سال اقدام به تصرف بیش از 34 هزار متر از اراضی ملی به ارزش تقریبی 13 میلیارد تومان کرده بود، دستگیر شد و با قرار وثیقه 14 میلیارد تومانی به زندان افتاد.

رئیس پلیس استان تهران و البرز با بیان این خبر گفت: پنجم اردیبهشت ماه امسال، ماموران پلیس گزارشی از اداره منابع طبیعی شهرستان کرج دریافت کردند که نشان می‌داد مردی از سال 1367 اقدام به تصرف اراضی ملی کرده و از آن سال تا‌کنون در مراحل مختلف 34 هزار و 500 متر مربع از اراضی ملی در منطقه چالوس را تصرف کرده است. وی ادامه داد: با دریافت این گزارش، تحقیقات درخصوص صحت و سقم پرونده آغاز شد و تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان، مامور رسیدگی به ماجرا شدند.

سردار اکبرشاهی افزود: پس از بررسی و مطالعه دقیق سوابق متهم مشخص شد که وی ابتدا در سال 1367 در منطقه چالوس کرج 2 هزار متر مربع و در سال 1378 نیز 6 هزار و 120 متر مربع دیگر از اراضی ملی را در همان منطقه تصرف و اقدام به کاشت درخت گردو، احداث یک ساختمان و دیوارکشی به دور زمین کرده است. بررسی‌ها نشان می‌داد که وی بعد از این اقدام با ترفندهای مختلف از تحویل و بازگرداندن اراضی طفره رفته و حتی اقدام به تنظیم صورتجلسه‌های صوری کرده که نشان می‌داد زمین‌ها رفع تصرف شده‌اند. درحالی‌که وی همچنان این اراضی را در اختیار داشت و از آنها بهره‌برداری می‌کرد. وی تصریح کرد: طبق اطلاعات به دست آمده از سوی تیم تحقیق، این زمین‌خوار در سال 1386 نیز 25 هزار و 774 متر از اراضی ملی و در سال‌های اخیر نیز به دفعات، بخش دیگری از این اراضی را به تصرف خود درآورده بود، به‌گونه‌ای که برابر آخرین نظریه کارشناسی صورت گرفته، اراضی تصرف شده از سوی وی به 34 هزار و 500 متر مربع رسیده بود.

این در حالی بود که متهم هیچ‌یک از این اراضی را رفع تصرف نکرده و اقدام مؤثری در این خصوص انجام نداده و همچنان به فعالیت خود ادامه می‌داد. سردار اکبر شاهی با اشاره به اینکه بعد از تکمیل تحقیقات و جمع‌آوری مدارک کافی دستور بازداشت این مرد صادر شد، اظهار داشت: ماموران با دریافت دستور قضایی، متهم را دستگیر کردند و وی را به همراه پرونده تشکیل شده و مدارک و مستندات قانونی درخصوص اراضی تصرف‌شده توسط او در اختیار مرجع قضایی قرار دادند. وی با بیان اینکه ارزش زمین‌های تصرف شده از سوی این مرد 13 میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد، متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی و از آنجا نیز با قرار وثیقه 14 میلیارد تومانی روانه زندان شد.

کد خبر 136274

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز