یکشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۵:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات دپارتمان کشاورزی و محیط زیست چین اعلام کردند که استفاده زیاد از کودهای شیمیایی برای رشد بهتر هندوانه‌ها باعث انفجار صدها هندوانه در این کشور شده است.

هندوانه

استفاده از کودهای شیمیایی برای تولید و پرورش محصولات درشت‌تر و باکیفیت‌تر، در میان کشاورزان بسیار متداول است. حتی برخی کشاورزان برای فروش بهتر محصولاتشان اقدام به کارهایی غیرمعمول مانند افزودن رنگینه‌های قرمز غیرمجاز به آب برای تولید هنوانه‌های قرمز می‌کنند.

 moreتهدید سلامت عمومی با تولید هندوانه‌های ‌شیمیایی در بوشهر‌

حالا استفاده از کودهای شیمیایی قوی باعث شده تا برخی از کشاورزان چینی با انفجار هندوانه‌های کاشته شده‌شان مواجه شوند. به گزارش ایسنا، در گزارش دپارتمان کشاورزی و محیط زیست چین آمده است که به دلیل فروش بسیار بالای هندوانه‌های درشت در بازار این کشور به ویژه منطقه هنگ‌کنگ، کشاورزان از کودهای شیمیایی قوی استفاده می‌کنند.

به همین دلیل، تاکنون صدها هندوانه در مناطق مختلف این کشور به ویژه هنگ‌کنگ به دلیل استفاده از این کودهای شیمیایی منفجر شده‌اند.

«لیو» یکی از این کشاورزان چینی در این‌باره به روزنامه چاینادیلی یادآور شد: روز گذشته برای سرکشی به جالیز رفته بودم که با صحنه‌ای چون میدان مین مواجه شدم. متاسفانه 80 عدد از هندوانه‌هایم منفجر شده بودند.

کد خبر 135544

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز