شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو مسلمان اندکی پیش از آغاز پرواز، به خاطر ادعای هراس مسافران از عملیات تروریستی مجبور به پیاده شدن از یک هواپیمای آمریکایی شدند.

Atlantic Southeast

شبکه خبری اتریشی او ار اف گزارش داد، جالب آنجاست که این دو مرد قرار بود در کنفرانسی درباره پیشداوری حضور یابند.

از زمان اعلام خبر قتل اسامه بن لادن، رییس القاعده، در آمریکا هراس بسیاری از وقوع حملات تلافی جویانه توسط این سازمان حاکم است.

هر دو این مسافران که لباس‌های بلندی به تن داشتند، دیشب (به وقت محلی) در پرواز یک جت متعلق به شرکت "خطوط هوایی آتلانتیک ساوتیست" از ممفیس (ایالت تنسی) نشسته بودند. زمانی که هواپیما قصد حرکت داشت، ناآرامی هواپیما را در بر گرفت. پس از آنکه برخی از مسافران گفتند از این مردان می‌ترسند و آنها را مظنونان تروریستی تلقی می‌کنند، هواپیما به گیت پروازی بازگشت.

 عذرخواهی خط هوایی

این دو مسلمان مجبور به ترک هواپیما و کنترل دوباره شدند، در همین حال هواپیما آنها را جا گذاشت و به شارلوت (ایالت کارولینای شمالی) رفت. خط هوایی اعلام کرد به هر دو نفر پیشنهاد پرواز جایگزین را داده و به خاطر "هر گونه ناملایمت پیش آمده" عذرخواهی کرده است.

شورای روابط آمریکایی - اسلامی (CAIR) از رفتار این خط هوایی انتقاد کرده است. به گفته ابراهیم هوپر، سخنگوی این شورا، این دو مرد قصد داشتند در گردهمایی درباره پیشداوری‌ها علیه مسلمانان شرکت کنند.

کد خبر 134309
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز