فرزاد عبداللهی در مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان نخستین مدال طلای تیم ملی ایران را به دست آورد. ملی‌پوش وزن منهای 80 کیلوگرم در روز سوم این رقابت‌ها در فینال مقابل حریف ترکیه‌ای قرار گرفت و با پیروزی در این مبارزه برای تیم ملی افتخارآفرینی کرد.

تکواندو

عبداللهی در این باره می‌گوید: «از اینکه قهرمان شدم، بسیار خوشحالم، ولی خوشحالی‌ام تا زمانی بود که روی سکوی نخست رقابت‌های جام بیستم ایستادم. از وقتی که از سکو پایین آمدم، تصمیم گرفتم که به مسابقات بعدی فکر کنم تا روند موفقیتم را ادامه دهم.» ملی‌پوش ایران که رقابت خود را در روز دوم مسابقات شروع کرد، بعد از رسیدن به نیمه‌نهایی روز گذشته ابتدا حریفی از آذربایجان را از پیش رو برداشت. فرزاد عبداللهی مقابل رامین عزیزاف، تکواندوکار 23ساله آذربایجان درحالی‌که 8 بر 2 از حریف خود پیش بود، او را ناک اوت کرد و راهی دیدار پایانی شد. او بعد آن با حساب 5 بر یک حریف ترک را شکست داد. عبداللهی درباره مسابقه فینال عنوان می‌کند: «حریف ترک واقعا جوان بود و برای نخستین بار بود که در مسابقات قهرمانی جهان شرکت می‌کرد. او بسیار پرانرژی و بازیکن بزرگی بود که خوشبختانه با کمک استاد مهماندوست توانستم شکستش دهم.»

وی ادامه می‌دهد: «از آنجایی که این مسابقات قبل از رقابت‌های گزینشی المپیک برگزار می‌شود، همه بازیکنان بسیار آماده هستند. از طرفی تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به دوره گذشته زیادتر شده است. من برای گرفتن مدال طلا 7 دور مسابقه دادم. رقابت‌ها بسیار سنگین بود ولی با توجه به فشار تمرینات توانستم سختی‌ها را پشت‌سر بگذارم و طلایی شوم.» تکواندوکار 21 ساله ایران در وزن ششم که پس از کسب مدال طلا تست دوپینگ هم داد و امیدوار است که در آینده بتواند مدال‌های دیگری برای ایران کسب کند: «حضور موفق در مسابقات جام جهانی و انتخابی المپیک اهدافی است که از الان به آنها فکر می‌کنم تا بتوانم سربلند از آنها بیرون بیایم.» فرزاد عبداللهی معتقد است تیم ملی می‌تواند قهرمان بیستمین دوره رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان در کره‌جنوبی شود. عبداللهی تاکید می‌کند: «‌ قبل از مسابقات پیش‌بینی من این بود که می‌توانیم در بیستمین دوره رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان قهرمان شویم، ما واقعا استحقاقش را داریم، همین جا با اطمینان می‌گویم که ما قهرمان هستیم.»

باقری معتمد در نیمه‌نهایی

بعد از مدال طلای فرزاد عبداللهی در وزن ششم مسابقات قهرمانی جهان، محمد باقری معتمد نیز امروز می‌تواند تیم ملی را صاحب دومین نشان طلا کند. روز گذشته باقری معتمد به دیدار نیمه‌نهایی رقابت‌ها راه یافت و نشان برنزش را قطعی کرد. او که مدعی کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های وزن منهای 68 کیلوگرم به حساب می‌آید، پس از اینکه تکواندوکار کرواسی را با نتیجه 6 بر 3 از پیش رو برداشت به جمع 8 نفر برتر مسابقات راه یافت. پس از آن با نتیجه 11 بر 4 تکواندوکار روسیه را شکست داد و به جمع 4 نفر نیمه‌نهایی رسید تا مدال برنز خود را نیز قطعی کند. باقری معتمد، دارنده مدال طلای رقابت‌های جهانی دانمارک امروز در دیدار نیمه‌نهایی به مصاف تکواندو کار افغانستان خواهد رفت.

دیروز اما در بخش تکواندوی بانوان سوسن حاجی‌پور و راحله آسمانی2 نماینده تیم ملی بانوان از گردونه رقابت‌ها حذف شدند و نتوانستند عنوانی کسب کنند. سوسن حاجی پور در وزن منهای50کیلوگرم مقابل یو ژوا هو دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی گوانجو در دیداری نزدیک با نتیجه 7 بر 6 شکست خورد تا همه نمایندگان تکواندوی بانوان ایران از بیستمین دوره رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان دست‌خالی به کشور بازگردند. سوسن حاجی‌پور البته با صعود به جمع 8 تکواندوکار برتر این وزن بهترین نتیجه را در میان اعضای تیم ملی بانوان به دست آورد. راحله آسمانی نیز در وزن منهای 62 کیلوگرم بانوان در دومین دیدار خود مقابل لیوجینگ از کره‌جنوبی با وجود ارائه یک مبارزه خوب و پایاپای 5 بر3 نتیجه را واگذار کرد و حذف شد. وی در دور اول استراحت داشت و سپس نماینده آلمان را یک بر صفر شکست داده بود.

برنامه روز چهارم

امروز به غیر از مبارزه باقری معتمد در نیمه‌نهایی، در وزن منهای 74 کیلوگرم علیرضا نصر آزادانی با رتبه یک جهان در دور نخست استراحت دارد و سپس با برنده پاکستان - رومانی مبارزه می‌کند. در وزن منهای 54 کیلوگرم نیز میثم باقری پس از استراحت در دوره نخست با برنده دیدار آمریکا و اردن پیکار خواهد کرد.

کد خبر 134164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز