گروه شهری: معابر با عرض کمتر از 6 متر پایتخت در راستای اجرای تکالیف سند طرح جامع و مصوبه طرح تفصیلی جدید تهران ساماندهی و تعیین تکلیف می‌شوند.

مجید پاکساز مدیرکل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران با بیان این خبر به همشهری گفت: یکی از مشکلات بزرگ تهران که از سال‌های دور وجود دارد معابری است که عرض کمتر از 6 متر دارند که حتی نمونه‌های معابر با عرض 80 سانتی‌متر هم در تهران وجود دارند. وی در ادامه افزود: با تصویب طرح تفصیلی جدید شهر تهران برای گذرهای زیر 6 متر هم مطالعات زیادی انجام شده و قرار است با انجام مطالعات میدانی راهکار مناسبی برای حل مشکلات و نیازهای ساکنان این معابر تعریف شود. پاکساز در ادامه با اشاره به اینکه نمی‌توان برای تمام شهر یک نسخه پیچید، خاطرنشان کرد: برخی از گذرهای باریک‌تر از 6 متر در محله‌هایی قرار دارند که بافت شهری آنها بسیار پیچیده است که با اجرایی شدن مطالعات میدانی زوایای گوناگون مورد نیاز برای برنامه‌ریزی شهری در چنین محله‌هایی مشخص خواهد شد.

همچنین در این ارتباط شهرام شهابیان، معاون اداره کل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران گفت: اداره شهرسازی و معماری شهرداری تهران، از ابتدای سال‌جاری طرح ساماندهی معابر کمتر از 6متر را در دستور کارخود قرار داده است. وی عملیات شناسایی و برداشت میدانی اطلاعات شبکه معابر با عرض کمتر از 6متر را در نوع خود منحصر به فرد عنوان کرد و گفت: از نیمه دوم اردیبهشت ماه سال‌جاری و براساس اولویت‌های تعیین‌شده، کاربرداشت میدانی در مناطق 22 گانه آغاز می‌شود. در این طرح، نحوه تعریض یا تثبیت همه گذرهای ناهماهنگ با نظام تراکمی پهنه بندی طرح تفصیلی جدید شهر تهران و نیز وضعیت گذرهای واقع در محدوده‌های بافت ارزشمند تاریخی، بافت ارزشمند سبز، محدوده بافت‌های فرسوده، معابر با شیب تند، معابر پلکانی و مواردی از این دست تعیین تکلیف می‌شوند.

کد خبر 133928

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز