گروه اقتصادی: ارزش هر اونس طلا در بورس نیویورک با نزدیک شدن به مرز 1570 دلار در نهایت با نزدیک به 30 دلار افزایش نسبت به روز جمعه حدود 1565 دلار قیمت خورد و رکوردی تازه را رقم زد.

تحلیلگران جهانی می‌گویند: پیش‌بینی می‌شود با توجه به انتشار گزارشی از افت رشد اقتصادی آمریکا و کاهش ارزش دلار قیمت این فلز گرانبها و کمیاب در جهان بازهم افزایش یابد. به گزارش همشهری، افزایش قیمت طلا در روزهای اخیر سبب شد تا قیمت انواع سکه در بازار آزاد شهر تهران با وجود عرضه رسمی از طریق شبکه بانکی اندکی افزایش یابد و به گفته فعالان بازار این افزایش قیمت را باید ناشی از رشد جهانی قیمت طلا دانست تا حباب در بازار سکه طلا. ایسنا دیروز ظهر گزارش داد:

با پیش‌بینی کاهش بیشتر ارزش دلار، طلا به مرز 1570 دلار در هر اونس نزدیک شد تا رکورد قیمتش طولانی شود. به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، ارزش دلار برای پنجمین ماه متوالی در برابر سبدی از 6 ارز بزرگ کاهش می‌یابد و بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که نرخ بهره همچنان به میزان پایین باقی خواهد ماند. به گفته تحلیلگران، افزایش قیمت طلا در روزهای اخیر افزون بر تنش‌های سیاسی در کشورهای عربی منطقه خاورمیانه، به‌دلیل افزایش نرخ تورم در کشورهای دارای قدرت اقتصادی پیشرفته هم هست.

کد خبر 133822

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز