شهردار تهران با اشاره به اینکه امروز در شرایط حساس داخلی و خارجی، بیداری اسلامی و نصرت الهی به برکت مجاهدت‌های فرزندان این مرز و بوم، هدایت امام راحل(ره) و راهبری‌های ولی امر مسلمین و مبارزات مسلمانان در اقصی نقاط جهان درحال وقوع است، گفت:

قالیباف

در این شرایط ما گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستیم؛ چراکه معتقدیم تمام عزت ما در اطاعت از ولی فقیه عادل است.به گزارش خبرنگار تهران سما، دکتر محمد باقر قالیباف دیروز در جمع اعضای شورای‌عالی و شهرداران مراکز استان‌ها افزود: باتوجه به توسعه شهرها از نظر جمعیت و وسعت و نقش کلیدی آنها در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور، ‌نحوه مدیریت و اداره شهرها یکی از مباحث مهم و اساسی مورد توجه صاحب‌نظران، استادان، محققان و مدیران است.

شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری‌ها مانند گذشته صرفا عهده دار بخشی از امور خدماتی نیستند، گفت: حوزه فرهنگی، ‌ امور مساجد و هیئت‌های مذهبی، ‌فعالیت‌های قرآنی، ‌حوزه آموزش و تربیت، اوقات فراغت، سازمان‌های مردم نهاد، ‌محیط‌زیست، ‌حمل‌ونقل عمومی، ‌ ورزش همگانی، سلامت، ‌آسیب‌های اجتماعی، فضای سبز و جنگل‌ها، ‌مهارت‌آموزی و کارآفرینی، ‌بافت فرسوده، شهرسازی و معماری و... نقش‌هایی هستند که با بزرگ‌ترشدن شهرها اهمیت می‌یابند. شهردار تهران تاکید کرد: شوراها و شهرداری‌ها امروزه سربازان خط مقدم خدمت و تلاش برای پیشرفت و عدالت کشور هستند.
قالیباف با اشاره به اینکه به برکت فرهنگ جهادی و روحیه کار و تلاش، ‌کیفیت و کمیت خدمات شهرداری‌ها در سال‌های اخیر متحول شده است، گفت:‌ برخی مشکلات ساختاری در نظام اداری و اجرایی تاثیر نامناسبی بر کارکرد شوراها و شهرداری‌ها دارد.

شهردار تهران با بیان اینکه متأسفانه در اجرای برنامه سوم و چهارم به‌رغم وجود برنامه و تاکیدهای مکرر بر آن عملا گام‌های مؤثری برداشته نشده است، خاطرنشان کرد: با توجه به دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب و قانون اساسی و همچنین مبانی نظری و منطقی و تجربیات موفق، بهترین راه پیشرفت کشور تقسیم صحیح وظایف و ماموریت‌ها بین دولت و نهادهای غیردولتی و بخش خصوصی است. وی ادامه داد: در این راستا تفکیک کار ملی و محلی و امورات تصدیگری و حاکمیتی باید مبنای این تقسیم بندی قرار گیرد.شهردار تهران تصریح کرد: اگر به این موضوعات به‌طور دقیق توجه شود، شاهد تحقق گفتمان دقیق و عمیق مقام معظم رهبری مبنی بر مردم‌سالاری دینی که تبلور عینی آن در سطح محلی و اجرایی، ‌شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداری‌ها هستند، خواهیم بود.

شهردار تهران همچنین در این دیدار با بیان اینکه عزت برای خدا، رسول (ص) و مومنان است و این عزت تنها امری است که مومن حق ندارد به سادگی از آن بگذرد، خاطرنشان کرد: حرکت امام عزیز و جانفشانی شهدا برای این بود که به ملت ما عزت بخشند و در این مسیر عزت امروز ما مرهون آن عزیزان است.قالیباف ادامه داد: امروز در شرایط حساس داخلی و خارجی، بیداری اسلامی و نصرت الهی به برکت مجاهدت‌های فرزندان این مرز و بوم، هدایت امام راحل(ره) و راهبری‌های ولی امر مسلمین و مبارزات مسلمانان در اقصی نقاط جهان درحال وقوع است. وی تصریح کرد: در این شرایط ما گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستیم؛ چراکه معتقدیم تمام عزت ما در اطاعت از ولی عادل است.

کد خبر 133818

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز