گروه اقتصادی: از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و کشتیرانی در سال جاری به سرمایه‌گذارانی که خواستار خرید تجهیزات بندری هستند 13 میلیارد تومان تسهیلات از طریق سیستم بانکی پرداخت می‌شود.

معاون امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر و کشتیرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در زمینه تسهیلاتی که برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور در نظر گرفته شده، گفت: در سال جاری از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر به سرمایه‌گذارانی که خواستار خرید تجهیزات بندری هستند 13 میلیارد تومان تسهیلات از طریق سیستم بانکی پرداخت می‌شود و اکنون برخی درخواست‌ها در حال معرفی به سیستم بانکی هستند. 

علیرضا ساطعی با اشاره به وجود امکانات لازم برای حضور بخش خصوصی در بنادر کشور، افزود:همچنین 9 شکل جدید قرارداد را که در آن تسهیلات بیشتری برای جلب اعتماد بخش خصوصی در نظر گرفته شده، مورد توجه قرار داده‌ایم.

وی، افزود: قراردادها  با توجه به نوع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تنظیم شده‌ و هزینه اجاره اراضی در حد معقولی کاهش یافته است.

معاون سازمان بنادر و کشتیرانی، افزود: اختیارات لازم برای انعقاد قرارداد را به بنادر شمالی و جنوبی کشور داده‌ایم تا زمان انعقاد قراردادها کاهش یابد. اولویت‌ها و زمینه‌های سرمایه‌گذاری از طریق وب‌سایت سازمان بنادر اعلام شده است. همچنین تضمین تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش خصوصی را نیز سازمان بنادر بر عهده گرفته است.

وی افزود: همچنین برای کسانی که خواستار انجام فعالیت‌های بندری و دریایی، در سطح وسیع‌تری نسبت به اعتبارات وجوه اداره شده هستند در صورتی که وجوه  این سازمان کافی نباشد، متقاضیان سرمایه‌گذاری در بنادر کشور، می‌توانند از تسهیلات سهمیه حساب ذخیره‌ ارزی وزارت راه و ترابری نیز استفاده کنند.

کد خبر 13363

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز