شهردار تهران با بیان اینکه ایجاد شهر الکترونیک یعنی حفظ کرامت انسان‌ها و برقراری عدالت در جامعه، گفت:

قالیباف

شهرداری در مدت زمان 40 ماه توانست تمام قوانین شهرسازی را تحت وب در آورده و در این راستا تمام پرونده‌های شهرسازی شهروندان به‌خودشان واگذار می‌شود.دکتر محمد باقر قالیباف صبح دیروز در مراسم اعطای مدارک بین‌المللی دانش آموختگان نخستین دوره شهروند الکترونیک شهرداری تهران که در مجتمع فرهنگی کوثر منطقه 13 برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن دهه‌فاطمیه، گفت: یکی از درخواست‌های شهروندان و مدیران در نظام اسلامی دستیابی به فناوری اطلاعات روز بوده که یکی از بهترین ابزار در این مورد ICT است.وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز در جامعه از وجود فساد اداری در برخی سازمان‌ها رنج می‌بریم، خاطرنشان کرد: بحث فناوری اطلاعات می‌تواند بخش قابل توجهی از مفسده‌های ادارات را از بین ببرد.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه بحث استفاده از فناوری اطلاعات، کاری تجملاتی نبوده بلکه اقدامی کاملا اثر‌گذار و مهم در جامعه است به روزهایی که در نیروی انتظامی مشغول به کار بود اشاره کرد و گفت: در آن زمان ما می‌خواستیم صدور گذرنامه و گواهینامه را به‌صورت الکترونیکی به انجام رسانیم که خیلی از بخش‌ها حتی دولت با ما مخالفت کردند اما امروز می‌بینیم که با این کار خدمات‌رسانی به شهروندان راحت‌تر و در عین حال بهتر به انجام می‌رسد.

قالیباف بیان کرد: امروز یکی از ارتباطات غلط، ناصحیح و زد و بندها در حوزه شهرداری مربوط به بخش شهرسازی بوده که این مشکل مربوط به زمان مدیریت من نیست و از قدیم الایام چنین بوده اما در طول 40 ماه، شهرداری تمام توان خود را به کار گرفت تا قوانین شهرسازی تحت وب و به‌صورت الکترونیک درآید و به بخش خصوصی واگذار شود و بزرگ‌ترین مرکزی که در آن فساد وجود دارد، اصلاح شود.
قالیباف با اشاره به اینکه از زمانی که ثبت نام طرح ترافیک به‌صورت اینترنتی به انجام رسید از اجرای خیلی از پارتی‌بازی‌ها و اعمال نفوذها جلوگیری به عمل آمد، اظهار کرد: با ایجاد شهر الکترونیک و الکترونیکی ساختن اقدامات در ادارات، در وقت و زمان نیز صرفه‌جویی‌های لازم به عمل می‌آید.

شهردار تهران با اشاره به اینکه زبان فارسی سومین زبان اینترنت به شمار می‌رود گفت: مطلوب است تهران در میان کلانشهرهای مطرح دنیا رتبه بالایی در ارتباط با شهر الکترونیک نیز به‌خود اختصاص دهد.
قالیباف در ادامه با انتقاد از اینکه برخی ادعا می‌کنند که چنانچه مردم برای کسب خدمات دهی در صف‌های ادارات بایستند، نشان‌دهنده قدرت ادارات و شهرداری بوده، تصریح کرد: این تفکر اشتباه است و قدرت هنگامی معنا می‌گیرد که شهروندان بتوانند کارهای اداری خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق اینترنت به انجام برسانند و در وقت و زمان، صرفه‌جویی‌های لازم به عمل آید.شهردار تهران با اشاره به‌وجود 4 میلیون پرونده شهروندان در معاونت شهرسازی، بیان کرد: این پرونده‌ها باید به‌خود شهروندان واگذار شود و مطمئن باشید مردم بهتر از شهرداری از پرونده‌های خود نگهداری می‌کنند و با این کار بخش بزرگی از شهر‌سازی‌ که در آن این پرونده‌ها نگهداری شده تعطیل خواهد شد که این امر خود در بحث کوچک‌سازی‌ ادارات تاثیر‌گذار است.

شهردار تهران با بیان اینکه در برخی از دیدارهای دو یا چندجانبه با شهرداران دیگر کلانشهرهای دنیا نمی‌توانم برخی از مواردی را که در شهر تهران وجود دارد ذکر کنم، به هزینه‌های قابل کاهش در پایتخت اشاره و اظهار کرد: به‌عنوان نمونه تولید روزانه8هزار تن زباله در 10ماه و 11 هزار تن زباله در 2ماه، از سال موضوعی است که هرگاه دیگر شهرداران کلانشهرها با آن مواجه می‌شوند به‌شدت متعجب می‌شوند.

به گفته قالیباف، این حجم از زباله در تهران 3 بار پیاده و سوار می‌شود، به‌گونه‌ای که جمع‌آوری 8 هزار تن زباله به منزله جابه‌جایی 24 هزار تن زباله محسوب می‌شود. قالیباف یادآور شد: این در حالی است که در برخی از شهرهای توسعه‌یافته جمع‌آوری زباله در دوره‌های 3 روزه، هفتگی و یا حتی دو هفتگی انجام می‌گیرد. به گفته وی، کاهش 10 درصد از زباله تولیدی در شهر تهران می‌تواند هزینه ساخت 2بزرگراه را تامین کند. قالیباف در بخش دیگری از سخنانش به انتقاد از وی برای گل کاری در شهر اشاره کرد و گفت: می‌گویند کاشتن گل در شهر اسراف است درحالی‌که وجود گل در شهر به زیبایی آن کمک کرده و به هیچ وجه اسراف نیست و من این قبیل سخنان را بهانه‌جویی تلقی می‌کنم.

 

کد خبر 133623

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز