چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۳
۰ نفر

گروه ادب و هنر: معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تکذیب رسمی خبر استعفای مدیر اداره کل هنرهای نمایشی اعلام کرد: تا این لحظه برای یک دقیقه هم در رابطه با جایگزینی مسافرآستانه با فردی صحبتی نکردیم و چنین برنامه‌ای هم نداریم.

روابط عمومی مجموعه تئاترشهر دیروز از قول حمید شاه‌آبادی نوشت: خوشحالم از اینکه از لحظه ورود حسین مسافرآستانه و قبول مسئولیت وی در مرکز هنرهای نمایشی، تمام تلاش خود را انجام داده‌ که به‌عنوان یک شخصیت فرهنگی هنری و به‌عنوان کسی که می‌توان از او به تنهایی به‌عنوان نماد نسل دوم تئاتر ایران نام برد از لحظه ورود به بدنه مدیریتی اداره کل هنرهای نمایشی همه‌گونه حمایت‌های معاونت هنری را در پشتوانه خود داشته‌اند و تا این لحظه برای یک دقیقه هم در رابطه با جایگزینی ایشان صحبتی نکردیم و چنین برنامه‌ای هم نداریم.

شاه‌آبادی که در حاشیه تماشای آخرین اجرای نمایش خیابانی «نقطه ته خط» سخن می‌گفت، اضافه کرد: مسافرآستانه چهره‌ای است که با دغدغه وارد تئاتر شده و تمام وجود خود را برای تئاتر کشور گذاشته و هرجایی که بتواند در این حوزه خدمت کند دریغ نکرده‌ است و امروز دریافته‌ است که بهترین مکان برای خدمت‌کردن، در حوزه اداره کل هنرهای نمایشی است و معاونت هنری بالاترین حمایت را از ایشان انجام خواهد داد و تمام موانع را از سر راه ایشان برخواهد داشت البته ایشان همت بلند و عالی در این رابطه دارند.

معاون هنری وزیر ارشاد درباره انتخاب مدیر مجموعه تئاتر شهر نیز گفت: امیدواریم مسئول تئاتر شهر هرچه زودتر مشخص شود و همانطور که قول داده شده این پروسه طول نخواهد کشید؛ قطعاً اینگونه تأخیرها توأم با تأمل و تفکر است و در راستای آسیب‌شناسی تئاتر است. او همچنین به پرداخت‌های مالی گروه‌های نمایش هم پرداخت و گفت: گفته بودیم که فاصله‌ها را به کمتر از 3ماه می‌رسانیم، ما امیدواریم که تا روزهای آینده و بسیار کمتر از فاصله سال‌های گذشته هیچ کار باقیمانده مالی از سال آینده نداشته باشیم.

برنامه‌های آینده تئاتر شهر

اما با همه این مسائل و مشکلات در تئاتر و با وجود همه شایعات و ابهامات مربوط به قراردادها و نیز نداشتن مدیر، مجموعه تئاتر شهر در روزهای آینده میزبان 4اثر نمایشی جدید خواهد بود. نمایش خانمچه و مهتابی نوشته زنده‌یاد اکبر رادی با کارگردانی مسعود دلخواه در سالن چهارسو به صحنه می‌رود. نمایش شن، نوشته و کارگردانی کتایون حسین‌زاده در سالن سایه اجرا می‌شود. نمایش بلوط‌های تلخ نوشته و کارگردانی شهرام کرمی هم در سالن قشقایی اجرا می‌شود. بلیت این‌سه‌نمایش 7هزار تومان تعیین شده است. اما نمایش خداحافظی نکن مسعود طیبی با بهای بلیت 5هزار تومان در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شود و آخرین نمایش، «تا اشکستان» کار حمید حرا در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر به روی صحنه می‌رود 8هزار تومان قیمت بلیتش است.

کد خبر 133604

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز