سامانه مرکز آمار برای ثبت‌نام جدید یارانه نقدی و اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوار فعال شد.

خانوارهایی که تاکنون برای دریافت یارانه نقدی ثبت‌نام نکرده یا قصد اصلاح اطلاعات خانوار خود را دارند می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.yaraneh.amar.org.ir اقدام کنند. بر این اساس درصورتی که قبلا اطلاعات خانوار در این سامانه ثبت شده باشد، می‌توان برای مشاهده یا اصلاح آن با استفاده از کد ملی سرپرست خانواده و رمز عبور اقدام کرد. رمز عبور عددی 8 یا 9 رقمی است که در سمت چپ پشت کارت ملی افراد درج شده است. در این زمینه عادل آذر، رئیس مرکز آمار ایران، اظهار کرد: تحولات و تغییرات اطلاعات خانوارها مانند تولد، فوت، طلاق و ازدواج به‌طور مستمر از طریق سازمان ثبت احوال برای ما ارسال و در سامانه مرکز آمار اعمال می‌شود. وی افزود: براساس مصوبه کارگروه تحول اقتصادی دولت، باید سالانه دو بار سامانه مرکز آمار ایران برای اصلاح اطلاعات اقتصادی در دسترس عموم قرار گیرد.

آذر گفت: درصورتی که ازدواج انجام شده باشد باید افراد به‌عنوان خانواده جدید ثبت نام کنند و ابتدا باید افراد از خانوارهای قبلی حذف شده باشند. وی درباره کسانی که از قبل و با پرکردن فرم کاغذی اطلاعات اقتصادی خانوار کد رهگیری دریافت کردند اما اجازه افتتاح حساب به آنان داده نمی‌شود، افزود: ممکن است هویت سرپرست یا اعضای برخی از این خانوارها در ثبت احوال تایید نشده باشد و اطلاعات آنان در سامانه مرکز آمار موجود نباشد.

آذر افزود: این افراد باید به سامانه مرکز آمار مراجعه کنند و اطلاعات خود را کامل کنند تا ما این اطلاعات را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها بدهیم. وی افزود: اگر این خانوارها با مراجعه به سامانه متوجه شدند که اطلاعات آنان وجود ندارد باید اطلاعات خود را به‌عنوان یک خانوار جدید ثبت و به فرمانداری‌ها یا استانداری‌ها مراجعه کنند و کد رهگیری خود را به این مراجع بدهند تا اطلاعات آنان ثبت شود و برای ما بفرستند تا بتوانیم برای پرداخت معوقات آنان اقدام کنیم. وی گفت: عده اندکی با این مشکل مواجه هستند و تاکنون 13 هزار نفر در این زمینه اقدام کرده‌اند و مشکل آنان برطرف شده است. آذر افزود: ما به‌طور هفتگی اطلاعات را از طریق سازمان ثبت احوال راستی‌آزمایی می‌کنیم و به سازمان هدفمندی تحویل می‌دهیم و سیاست پرداخت با این سازمان است. وی گفت: امیدواریم افرادی که کد رهگیری دارند اما اطلاعات آنان در سامانه ثبت نشده بتوانند معوقات خود را دریافت کنند.

آذر افزود: بیشترین مشکلات مراجعان، درخصوص میزان پرداخت و تعداد نفر است یا اینکه افراد نتوانسته‌اند حساب بازکنند که این مشکلات به حداقل رسیده است. به گفته آذر شماره پیامک 300000 از امروز برای اطلاع رسانی در این زمینه درنظر گرفته شده است. همچنین تلفن گویای 0218587 پاسخگوی ابهام‌ها در این زمینه است.

کد خبر 133291

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز