گروه سیاسی: صبح دیروز 216 نماینده مجلس در بیانیه‌ای خواستار اعلام حمایت صریح رئیس جمهور از ابقای حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی و پاسخ به سوءاستفاده دشمنان شدند.

بیانیه نمایندگان مجلس با 216 امضا خطاب به رئیس جمهور و در حمایت از مصلحی، وزیر اطلاعات در جایگاه هیات رئیسه قرائت شد.در این بیانیه خطاب به رئیس جمهور آمده است: جناب آقای دکتر احمدی نژاد برادر ارجمند، تغییر وزیر اطلاعات که در طول مدت وظایفش به خوبی عمل کرده در وضعیت حساس کنونی به مصلحت نبود. بحمدالله رهبری به رفع این مشکل اقدام کرده‌اند و از نظر مجلس جناب آقای مصلحی همچنان وزیر است و انتظار می‌رود حضرتعالی در تبعیت از رهبری با موضع‌گیری صریح در حمایت از وزیر اطلاعات به سوءاستفاده‌های دشمنان پاسخ دهید.

این نامه دوم بود

علاوه بر بیانیه نمایندگان مجلس، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی خبری تازه از شامگاه استعفای مصلحی و پذیرش استعفا از سوی احمدی‌نژاد داد.احمد توکلی با اشاره به اتفاق‌های استعفای وزیر اطلاعات و بازگشت دوباره او به این وزارتخانه، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب یکشنبه‌شب حکم حکومتی خود در رابطه با وزارت اطلاعات را کتباً به رئیس‌جمهور ابلاغ کرده بودند. پیش از این، حسین صفارهرندی، وزیر ارشاد کابینه نهم، گفته بود که بنده اطلاع دارم نامه مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهور رسیده است.
توکلی در ادامه سخنانش به فارس گفت: با وجود این، چون ظاهرا همکاری در این زمینه صورت نگرفته بود و وزارت اطلاعات هم جایی نیست که وزیر

با تردید و سستی بتواند وزارتخانه را اداره کند، فکر می‌کنم به همین دلیل رهبر معظم انقلاب تدبیر فرمودند که با انتشار نامه امروز [روز چهارشنبه] وزیر اطلاعات را در بین همکاران خود و دولت تثبیت کنند.اشاره توکلی به نامه‌ای بود که حیدر مصلحی در مراسم نماز ظهر و عصر وزارت اطلاعات برای حاضران خواند که با تکبیر حضار همراه شد.محتوای نامه‌ای که دیروز برای نمازگزاران وزارت اطلاعات خوانده شد، تایید ادامه تصدی پست وزارت برای مصلحی بود و نام و امضای رهبر معظم انقلاب اسلامی پای آن نشسته بود. تاریخ این نامه رسمی 30فروردین 90 است و پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، ساعتی بعد، متن و تصویر آن را منتشر کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این نامه خطاب به وزیر اطلاعات فرمودند: حجه‌‌الاسلام جناب آقای مصلحی دام توفیقه، وزیر محترم اطلاعات، استحکام و انسجام و روزآمدبودن دستگاه اطلاعاتی کشور یکی از پایه‌های مهم اقتدار نظام اسلامی است، لذا از شما می‌خواهم بیش از پیش در انجام مأموریت‌های مهم داخلی و خارجی وزارت اطلاعات اهتمام به خرج داده و با سرمایه عظیمی که آن وزارتخانه از نیروی انسانی توانمند و انقلابی و متدین و فناوری‌های روز برخوردار است و با حمایت دولت خدمتگزار و همکاری سایر نهادهای اطلاعاتی اجازه ندهید کوچک‌ترین فترت و سستی در انجام وظائف قانونی آن دستگاه مهم پیش آید. برای شما و معاونان و مدیران محترم و همه فرزندان عزیز انقلابی‌ام در وزارت اطلاعات دعا می‌کنم. موفق و مؤید باشید.

خبری که فوری حذف شد

انتشار این نامه باعث شد که برخی پایگاه‌های خبری حامی دولت خبر صبح‌هنگام خود را از روی خروجی بردارند.نویسندگان این اخبار در خبری جعلی که آن را با عبارت «خبر فوری» منتشر کردند، نوشتند یک منبع آگاه در دولت خبر داد که احمدی‌نژاد گفته است مصلحی دیگر وزیر اطلاعات نیست و او هم اکنون شخصا سرپرستی وزارت اطلاعات را برعهده دارد.هنوز جلسه مجلس دیروز تمام نشده بود که خبر به حمید رسایی، از نمایندگان نزدیک به دولت در مجلس رسید.رسایی در تذکری در پایان جلسه علنی صبح چهارشنبه اعلام کرد: برخی سایت‌هایی که درجه چندم به حساب می‌آیند و هیچگونه انتساب رسمی ندارند، خبری را به دروغ منتشر کردند که آقای احمدی‌نژاد بعد از دیدار با رهبر معظم انقلاب اعلام کرده آقای مصلحی دیگر وزیر اطلاعات نیست. او ادامه داد: من در پیگیری‌های خود متوجه شدم که این خبر هیچ صحتی ندارد؛ با وجود اینکه تلاش شده بود در سطح وسیع این خبر به‌وسیله پیامک به اطلاع نخبگان، مسئولان و نمایندگان برسد.این عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: من تاکید می‌کنم که این خبر صحت نداشته و لازم است مسئولان مربوطه در نهاد و دستگاه قضایی با کسانی که این خبر را منتشر کرده‌اند، برخورد کنند.

کسی توضیح نمی‌دهد

رسایی درباره انتشار یک خبر در پایگاه‌های غیررسمی موضع گرفت اما نه در جلسه دیروز مجلس و نه در اظهارنظر‌های رسانه‌ای نزدیکان دولت، کسی توضیح نداد که چرا پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری (president.ir) و پایگاه اطلاع‌رسانی دولت (dolat.ir) پس از خبر استعفا و پذیرش استعفا از سوی احمدی‌نژاد، خبر شامگاه یکشنبه مبنی بر مخالفت مقام معظم رهبری و حتی خبر نامه ایشان به تاریخ 30 فروردین را منتشر نکردند؛ به‌طوری‌که گویا براساس اخبار این دو پایگاه، کماکان استعفای مصلحی پذیرفته شده و احمدی‌نژاد سرپرست این وزارتخانه است.

نامه رهبری

 

کد خبر 132981

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز