جمعه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین - سید ابوالحسن مختاباد: وقتی سردبیری مثل او داشته باشی، طبیعی است که بخش روزنامه‌نگاری و ارتباطات و مفاهیم و موضوعات پایه‌ای و نظری مرتبط با این دانش باید پر و پیمان و پرملاطتر و چربتر از دیگر سایت‌ها باشد.

همشهری آنلاین

به یاد دارم یکی از دوستان دانشگاهی می‌گفت که وقتی در هر مطلبی که در سایت‌ها درباره روزنامه‌نگاری و ارتباطات منتشر شده، عمیق می‌شوم، در نهایت به همشهری‌آنلاین می‌رسم.

این سخن شاید اندکی اغراق آمیز باشد، اما اگر نگاهی به برخی از مفاهیم و موضوعاتی که در زمینه‌های مختلف روزنامه‌نگاری، در کمتر از ۶ سال اخیر، روی سایت همشهری‌آنلاین قرار گرفته است، بیندازید  پی‌خواهید برد  که این سخن بهره‌ای از حقیقت هم دارد و  بی‌خود نیست می‌گویند، دکتر یونس شکرخواه کدخدای اینترنت  و روزنامه‌نگاری سایبر در ایران.

از جمله بخش‌هایی که به کارعلاقه‌مندان و به خصوص دانشجویان و روزنامه‌نگاران می‌آید، سبک‌ها و بخش‌های مختلف روزنامه‌نگاری است برخی چانگ‌هایی است که در زمینه مسائل مختلف مرتبط با دانش روزنامه‌نگاری در همشهری‌آنلاین آمده است. این مسائل می‌تواند درباره نوشته‌ای کوتاه و موجز اما دقیق و فشرده از سیدفرید قاسمی، محقق و مورخ نامدار تاریخ مطبوعات ایران باشد.

more   آشنایی با تاریخ آموزش روزنامه‌نگاری در ایران

و یا مطالبی خواندنی و آموختنی درباره برخی سبک‌های خبری و شیوه‌های خبر نویسی همانند «نرم‌خبر» یا سافت نیوز و یا سبک الماس خبری.

more  سافت‌نیوز چسیت و چگونه نوشته می‌شود؟

more

  سبک الماس خبری چیست؟

همچنانکه در این بخش می‌توانید درباره برخی رخدادهای مهم و جهانی عرصه مطبوعات و روزنامه‌نگاری که به چالشی جدی بین اصحاب قدرت و رسانه‌ها تبدیل شده هم اطلاعات دقیق و کاملی به دست آورید.

more   آشنایی با «گلوی عمیق» واترگیت

آشنایی با اصول اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری هم از دیگر مطالب مهمی است که خواندن آن برای روزنامه‌نگاران اهمیت دارد تا بدانند که وقتی دست به قلم می‌برند باید پیش از راندن قلم بر کاغذ و یا تایپ مطلبی به چه چیزهایی فکر کنند و بیندیشند.

more

  آشنایی با اصول بین‌المللی اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری

دوستان من در همشهری‌آنلاین تمامی این مطالب را به گونه‌آی سامان داده‌اند که در زیر هر یک از این مفاهیم می‌توانید سایر مفاهیم را هم ببینید. لذا به جای آنکه سر شما را درد بیاورم، دعوتتان می‌کنم که نگاهی به مفهوم ارتباط و ارتباطات  چیست؟ بیندازید و سپس وقتی به پایان مقاله که رسیدید، نظری هم به لینک‌های مرتبط بیفکنید تا با برخی مدخل‌ها و مفاهیم مهم این حوزه آشنایی عمیق‌تری پیدا کنید.

more  ارتباط و ارتباطات چیست؟

کد خبر 132963
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز