سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

گروه شهری: رئیس سازمان آتش‌نشانی تهران گفت:

ساختمان فرسوده

در سال جدید بنا داریم تا از طریق بخش خصوصی و ایستگاه‌های عملیاتی کنترل خود را در ساختمان‌ها بیشتر کنیم و در مبادی تخلف جلوی ساخت و سازها را بگیریم.محمدرضا حاجی‌بیگی در مراسم اعطای نخستین گواهینامه و لوح ایمنی آتش‌نشانی تهران به یک مرکز تجاری در پایتخت، با بیان اینکه کنترل در ایمنی ساخت و سازها در سال‌جاری با جدیت دنبال می‌شود، افزود: مقوله ایمنی و امنیت 2رکنی است که مردم باید آن را لمس و احساس کنند.

وی ادامه داد: وظیفه ما این است که آرامش و آسایش را برای مردم فراهم کنیم و کسانی که توجهی به شرایط محیطی نمی‌کنند، سخت در اشتباه هستند چون اگر مردم ما نسبت به حقوق خود آگاه باشند، می‌توانند این موضوع را در مراجع ذیربط پیگیری کنند. در این صورت افراد هم به موضوع امنیت توجه خواهند کرد.حاجی بیگی خاطرنشان کرد: با دستورالعملی که شهرداری تهران داده است موضوع ایمنی ساختمان‌ها به‌صورت اساسی در حال پیگیری است و از این پس اگر ساختمانی رعایت چارچوب ایمنی را نکند، در نهایت به ماده 100 شهرداری معرفی خواهد شد که در این صورت ممکن است این ساختمان تخریب شده و اجازه فعالیت به آن داده نشود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی با بیان آنکه چند سالی است موضوع ایمنی ساخت‌ و سازها مورد توجه قرار گرفته است، افزود: امسال هماهنگی با اصناف صورت گرفته است تا پیش از آنکه یک مجتمع تجاری فعالیت خود را آغاز کند تاییدنامه آتش‌نشانی را دریافت کند.در این مراسم داوود براتی، معاون حفاظت از پیشگیری سازمان آتش‌نشانی نیز اظهار کرد: رویکرد مهم سازمان آتش‌نشانی تهران در سال‌های اخیر توجه به ایمنی ساختمان‌ها به‌ویژه در اماکن حساس است چون آتش‌نشانی همیشه دغدغه بروز حادثه و حریق را در این اماکن دارد. وی ادامه داد:

در سال‌های اخیر نظارت و ایمنی ساختمان‌ها به تمام ساختمان‌ها تعمیم پیدا کرده است، به‌طوری که تمام نقشه‌های ساخت و ساز قبل از ساخت باید از سازمان آتش‌نشانی مجوز ایمنی را دریافت کرده و برای آنها دستورالعمل ایمنی صادر شود. همچنین سازمان بر ساخت‌وساز این ساختمان‌ها نیز نظارت خواهد داشت و پیش از اتمام کار، کارشناسان آتش‌نشانی از این پروژه بازدید کرده تا مشخص شود که ضوابط ایمنی رعایت شده است.

وی درباره اعطای گواهینامه و لوح ایمنی آتش‌نشانی به مرکز تجاری هایپراستار هم گفت: این مجتمع تجاری دارای کاربری تجاری، انباری با وسعت نزدیک به 70 هزار متر مربع است که از سال 88 در سازمان آتش‌نشانی پرونده دارد.وی خاطرنشان کرد: کارشناسان سازمان آتش‌نشانی 5مرحله بازدید از این مجتمع برای ارزیابی سیستم‌ها و نکات ایمنی این مجتمع داشته‌اند.

کد خبر 132196

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز