مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جمهور با صدور پیامی به همایش «زن نمونه و موفق از دیدگاه اسلام» که به بهانه تجلیل از بانوی نمونه اصفهانی «زینت السادات علویه همایونی» برگزار شده است، قدردانی و ستایش از این شیرزنان عرصه دانایی و تلاش و عفاف را طنین دعوت الهی و فراخوانی جهانی برای درک بصیرتی که رو به سوی افق ظهورِ آفتاب ولایت مهدوی (عج) دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه

روزی که بر تارک خود درخشش سالگرد میلاد خجسته حضرت زینب کبری سلام الله علیها را دارد؛ بی‌شک روزی فرخنده و پربرکت است. در این روز شایسته آن است که از مقام ایمان و دانایی ستایش گردد و از بانوانی که در دامن پر فیض مکتب علوی و فاطمی پرورش یافته‌اند و بر قله‌های موفقیت و سربلندی قدم گذاشته‌اند، تقدیر و تجلیل به عمل آید.

مردان و زنانی که آموزه بزرگ «طلب العلم فریضه علی کل مسلم و مسلمه» را فراروی خویش نهادند و با سخت‌کوشی و توکل، همجوار اقلیم «انا مدینه العلم و علی بابها» شدند و از سرچشمه دانایی رسالت و ولایت سیراب شدند، همواره الهام دهنده دل‌ها و روشنایی بخش بصیرت‌ها خواهند بود.

چهره‌های ماندگار از ارجمندترین سرمایه‌های ملی ما محسوب می‌شوند و در این میان شخصیت‌هایی مانند بانو زینت السادات علویه همایونی که عمر گرانبهای خود را در راه کسب معارف دینی، ارزشهای الهی و پرورش دانش آموختگان مکتب تشیع پرداخته است، جایگاهی رفیع و همواره معزز دارند.

بانو زینت السادات علویه همایونی در کنار استاد بزرگوارش بانو مجتهده فقیده امین اصفهانی، نمادهایی بی‌بدیل از بانوان ایرانی‌اند که با اراده‌ای استوار از تنگنای محدودیت‌ها و مصائب می‌گذرند تا چراغ هدایت را در برابر نسل‌های آینده خود برافروزند.

بی‌تردید بانوی محترمه همایونی مؤسس حوزه علمیه مکتب فاطمه (س) و صاحب آثار ارزشمند در زمینه‌های گوناگون فلسفی، عرفانی و اخلاقی، عالمی وارسته است که با زنده نگهداشتن طریق استاد خود، برگی زرین در تاریخ عظمت زنان مسلمان به‌ویژه دوران شکوهمند انقلاب اسلامی گشوده است.

قدردانی و ستایش از این شیرزنان عرصه دانایی و تلاش و عفاف، طنین دعوت الهی و فراخوانی جهانی است برای درک بصیرتی که رو به سوی افق ظهورِ آفتاب ولایت مهدوی (عج) دارد.

اینجانب با تشکر از برگزارکنندگان این مراسم ارزنده، از درگاه خداوند متعال برای تمامی خادمان علم و معرفت، در ظل عنایات حضرت ولی عصر (عج)،توفیق و سربلندی مسئلت دارم.

محمود احمدی نژاد

 

کد خبر 131906
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز