رییس جمهور با اشاره به تحولات اخیر کشورهای آمریکای جنوبی، اشتراک دیدگاه‌ها و نظرات ایران با این کشورها را روز افزون دانست و بر گسترش روابط و مناسبات با این کشورها تاکید کرد.

به ‌گزارش ایرنا، محمود احمدی نژاد جمعه شب 22 دی ماه در فرودگاه مهرآباد قبل از ترک تهران به مقصد ونزوئلا، روابط جمهوری اسلامی ایران با ونزولا را مطلوب توصیف کرد و گفت: حجم سرمایه گذاریهای مشترک ایران و ونزولا روبه افزایش است به طوری که دو کشور بیش از ‪ ۱۲۰‬تفاهم نامه مشترک به امضا رسانده‌اند که ‪ ۱۰۰‬مورد آن در دو سفر اخیر مقامات دو کشور به امضا رسیده است.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه ایران و ونزولا دو متحد مهم در عرصه جهانی هستند گفت: دو کشور پروژه‌های مشترک نفتی و صنعتی مهمی با یکدیکر دارند و در این سفر این پروژه‌ها را پیگیری خواهیم کرد.

احمدی نژاد همچنین به سفر خود به نیکاراگوا اشاره کرد و گفت: در نیکاراگوا همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی تحولات مهمی رخ داد و آقای اورتگا به رییس جمهوری انتخاب شد که دیدگاه‌های مشترکی با جمهوری اسلامی ایران داشت.

احمدی نژاد افزود: آقای اورتگا پس از چند سال دوباره به رییس جمهوری این کشور انتخاب شده و در سفر به این کشور و گفت‌وگو با ایشان ، برای تقویت و توسعه روابط تلاش خواهیم کرد.

رییس جمهوری از اکوادور به عنوان یکی دیگر از کشورهای مهم آمریکا جنوبی نام برد و گفت: رییس جمهوری جدید این کشور نیز دیدگاه مشترک و نزدیکی با ما دارد که در سفر به اکوادور و ملاقات با وی ، درباره توسعه و تعمیق روابط ایران و اکوادور گفت وگو خواهیم کرد.

احمدی نژاد همچنین افزود: در ملاقات‌های دوجانبه و چندچانبه در این کشورها برای سرمایه‌گذاری های مشترک و توسعه و تعمیق روابط تلاش خواهد شد.

کد خبر 13174

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز