همشهری آنلاین: بازی تقلیدی اعدام صدام باعث مرگ چهار کودک 9 تا 12 سال در چهار کشور مختلف دنیا شد.

کمتر از دو هفته پس از اعدام دیکتاتور سابق عراق، چهار کودک  9 تا 12 سال که صحنه اعدام او را دیده بودند در بازی اعدام تقلیدی ، جان باختند.

شبکه خبری او.ار.اف اتریش گزارش کرد هفته گذشته در استان رلیزان الجزایر جسد بی‌جان یک پسربچه 12 ساله که به داری بر روی یک درخت آویخته بود، کشف شد. دوستان این پسر بچه او را اعدام کرده بودند.

چندی پیش هم روزنامه عربستانی "الحیات" نیز گزارشی دیگر از یک اعدام کودکانه داد.  یک پسر 12 ساله پس از آن که در تلویزیون تصاویر اعدام صدام را دید خود را به دار آویخت.  روزنامه "عکاظ" نیز گزارش کرد، این پسربچه یک طناب را بالای چارچوب در انداخته بود. برادر بزرگترش زمانی که از مسجد بازگشت جسد او را پیدا کرد. کنار جسد این کودک مرده،  دو برادر و خواهر کوچک‌ترش نشسته بودند که او را در این بازی  کمک رسانده بودند.

پیش از این هم یک پسر بچه 10 ساله در ایالت تگزاس آمریکا و یک پسر بچه 9 ساله در پاکستان خود را به دار آویختند. پسرک پاکستانی در جریان بازی که با خواهر 10 ساله‌اش می‌کرد، جان باخت. او به خواهرش هم کمک کرده بود تا طناب به دور گردنش بیندازد، اما دخترک جان سالم به در برد.

مرگی که در آمریکا اتفاق افتاد درست یک روز پس از اعدام صدام و در شب کریسمس رخ داد. آن گونه که روزنامه "هوستون کرونیکل" نوشت:  این پسر پس از دیدن گزارش تلویزیونی اعدام صدام، سوالاتی در مورد جزییات اعدام پرسیده است.
این پسر بعد از اعدام صدام از عموی خود پرسیده بود که چرا صدام کشته شد. پاسخی که شنید، این بود: زیرا صدام بسیار بد بود. واکنش پسرک به این پاسخ، گفتن "که این طور" بود.

وقتی یکی از همبازی‌های این پسر آمریکایی گفت که دوست‌اش از اتاقش بیرون نمی‌آید والدینش به اتاقش وارد شدند و دیدند  که به سقف آویزان شده است. او طنابی را به دور گردن خود انداخته و به لبه بالایی تخت خود آویزان کرده بود. به گفته پلیس، مرگ وی یک اتفاق بوده است.
یک کارشناس گفت که این پسرک احتمالا در پی آزمودن این نوع مرگ بوده است.

بازی اعدام کودکان در هند هم گزارش شده‌است. به گزارش خبرگزاری‌های این کشور دختری 15 ساله خود را به دار آویخته است. علاوه بر این موارد کودکانی بوده‌اند که به صورت دسته جمعی "بازی اعدام" را انجام داده‌اند.

کد خبر 13171

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز