همشهری آنلاین: روزنامه آمریکایی کریستین‌ساینس‌مانیتور اعلام کرد باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا وز دوشنبه رسماً مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری 2012 خود را آغاز می‌‌کند.

به گزارش فارس، این روزنامه آمریکایی در گزارشی با اشاره به این مطلب که "باراک اوباما " از روز دوشنبه رسماً مبارزات انتخاباتی خود را آغاز می‌کند، تصریح کرد که این مبارزات انتخاباتی یک میلیارد دلار هزینه دربرخواهد داشت.

این روزنامه آمریکایی ادامه داد که سازمان مبارزات انتخاباتی آمریکا در شیکاگو شکل می‌گیرد و حدود یک میلیارد دلار هزینه در برخواهد داشت.

اوباما در شرایطی در نظر دارد چنین بودجه‌ای را صرف مبارزات انتخاباتی خود کند که آمریکا با کسری بودجه مواجه شده است.

تصمیم وی برای آغاز مبارزات انتخاباتی سال 2012 در میان بن‌بست بودجه‌ با جمهوری‌خواهان کنگره، می‌تواند برخی از دموکرات‌ها را با مشکل روبرو کند زیرا آنها نگران هستند که امیدها و آرزوهای انتخاب مجدد اوباما، استراتژی وی برای مذاکرات مالی شکل دهد.

این بودجه گزاف انتخاباتی می‌تواند جمهوری‌خواهان را وسوسه کند تا از اقدام اوباما سودجویی کنند و اعلام کنند که رئیس‌جمهوری آمریکا به جای آنکه به اولویت‌های اداره دولت اهمیت دهد به مبارزات انتخاباتی بازگشته است.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نیز خبر داد که رقابت انتخاباتی اوباما احتمالاً نیازمند یکسری مراسمات تشریفاتی است برای آنکه بتواند در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شرکت کنند و این تشریفات به کمیسیون انتخاباتی فدرال بازمی‌گردد.

کد خبر 131395
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز