هفته بیست‌وششم لیگ برتر برای سپاهان و امیر قلعه‌نویی اتفاقات خوشایندی را به همراه داشت.

فوتبال

زردپوشان اصفهانی روز پنجشنبه در ورزشگاه فولادشهر با نتیجه 3 بر 2 موفق به شکست پیکان شدند تا با حفظ صدرنشینی، یک گام به قهرمانی نزدیک‌تر شوند. این پیروزی در حالی به دست آمد که پیکان در لحظاتی از بازی، سپاهان را تحت فشار گذاشت و حتی خطر از دست دادن امتیاز، تیم میزبان را تهدید می‌کرد. در دقیقه 41 ارسال امید ابراهیمی از سمت راست، احمد جمشیدیان هافبک سپاهان را در موقعیت خوبی برای زدن ضربه سر قرار داد تا نخستین گل دیدار به نام او ثبت شود.

نیمه دوم اما در حالی آغاز شد که سپاهان با وجود برتری خفیف فرصت‌های خطرناکی روی دروازه پیکان نداشت. در دقیقه 65 درحالی‌که پیکان فرصتی برای حمله جدی به سمت دروازه سپاهان پیدا کرد، برخورد سیدمهدی رحمتی و جهانگیر عسگری از سوی رفیعی داور دیدار منجر به اعلام پنالتی شد. صالح سبیر این فرصت را به گل تبدیل کرد تا نتیجه دیدار در دقیقه 65 یک- یک مساوی شود. 2 دقیقه بعد زمانی که مدافعان سپاهان از مهاجمان پیکان جاماندند علیرضا عباسفرد گل دوم پیکان را به ثمر رساند تا به یکباره همه چیز به سود پیکان تغییر کند و ورزشگاه فولادشهر غرق در سکوت شود.

این اما پایان ماجرا نبود و در دقیقه 71 جمشیدیان برای بار دوم دروازه پیکان را باز کرد تا بازی دوباره مساوی شود. سپاهان بعد از این گل یکپارچه حمله شد و در دقیقه 87 پاس احسان حاج‌صفی در محوطه جریمه ابراهیم توره را در موقعیت گل قرار داد و این مهاجم سنگالی گل برتری تیمش را به ثمر رساند. البته دقایقی قبل از این گل پیکان به دلیل اخراج عباسفرد 10 نفره شده بود. اخراج قلعه‌نویی در روزی که باز هم اعتراض‌های او به عملکرد داوری ادامه داشت از مهم‌ترین حاشیه‌های این دیدار بود و حالا او در بازی با مس و رویارویی با صمد مرفاوی نمی‌تواند روی نیمکت بنشیند.

به‌دنبال رکورد

یک روز بعد از پیروزی سپاهان، شاگردان امیر قلعه‌نویی در انتظار نتیجه بازی ذوب‌آهن مقابل ملوان بودند. ذوبی‌ها که جدی‌ترین رقیب سپاهان برای کسب عنوان قهرمانی محسوب می‌شوند، در بدترین زمان ممکن با یک گل مغلوب ملوان شدند و این بهترین اتفاق ممکن برای سپاهان بود.

حالا سپاهان در آستانه6 بازی مانده به پایان لیگ برتر 5 امتیاز بیشتر از ذوب‌آهن دارد و باید با قاطعیت گفت که هیچ‌یک از مدعیان به اندازه سپاهان شانس قهرمانی ندارند. سپاهان و قلعه‌نویی باز هم به‌دنبال قهرمانی در بازی‌های لیگ هستند تا رکورد جالب‌توجهی را به نام خود ثبت کنند. در تاریخ لیگ برتر هیچ تیمی در 2 فصل پیاپی قهرمان نشده و سپاهان به‌عنوان مدعی کسب عنوان قهرمانی به‌دنبال این رکورد است. در ضمن قلعه‌نویی هم به‌دنبال سومین قهرمانی پیاپی خود در لیگ برتر است و درصورت رسیدن به این عنوان، رکوردی جالب توجه را به‌نام خود ثبت خواهد کرد. تیم او در اواسط لیگ برتر اختلاف زیادی با ذوب‌آهن داشت ولی سپاهان به مرور زمان خودش را بالا کشید و حالا شانس زیادی برای قهرمانی دارد.

6 هفته سخت

هرچند سپاهان حاشیه امنیت مناسبی در جدول رده بندی دارد ولی این تیم در6 هفته پایانی، بازی‌های سختی را در پیش خواهد داشت و از طرفی 2 تیم ذوب‌آهن و استقلال در انتظار لغزش سپاهان هستند تا شانس خود را برای قهرمانی بیشتر کنند. سپاهان 4 بازی خود را در خارج از خانه به میدان خواهد رفت و فقط 2 بار در اصفهان بازی خواهد کرد.

شاگردان قلعه‌نویی در بازی بعدی میهمان مس کرمان خواهند بود و بعد از آن باید به تبریز بروند تا یک بازی سخت را مقابل تراکتور سازی انجام دهند. آنها سپس در اصفهان میزبان صبا خواهند بود و بعد از این دیدار به آبادان می‌روند تا مقابل صنعت نفت قرار بگیرند. سپاهان یک هفته مانده به پایان لیگ در اصفهان میزبان پرسپولیس خواهد بود و در هفته پایانی هم در کرج مقابل سایپا قرار خواهد گرفت. سپاهان امیدوار است در این 6 بازی حداکثر امتیاز را گرفته و عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

6 بازی پایانی سپاهان

مس - سپاهان
تراکتورسازی - سپاهان
سپاهان - صبا
صنعت نفت - سپاهان
سپاهان - پرسپولیس
سایپا - سپاهان

کد خبر 131172

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز