گروه علمی فرهنگی: وظیفه آموزش و پرورش، تربیت انسان‌های امروز برای زندگی در فرداست و آموزش و پرورش باید سازوکار نوآورانه برای همراهی با تغییرات را در درون خود داشته باشد.

مهدی نوید ادهم، معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اعلام این مطلب در اولین همایش ملی نوآوری‌های آموزشی و با اشاره به اینکه با روش‌های دیروز، نمی‌توان فرزندان امروز را برای فردا آماده کرد، گفت: امروز باید تمهیدی بیندیشیم که معلم خلاق، دانش‌آموز خلاق و کارشناس و مدیر خلاق مورد حمایت قرار گیرد و به همین منظور آئین‌نامه‌ای تدوین شده که پس از تصمیم‌گیری در وزارت آموزش و پرورش، برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، با اشاره به مشکلات فراروی آموزش و پرورش در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی و جمعیت فراوان دانش‌آموزی و مدرسه‌های چند نوبته و نیز مشکلات ناشی از جنگ تحمیلی گفت: اکنون که این مشکلات مدیریت شده و زمان حرکت به سوی فعالیت‌های کیفی فرا رسیده است، طرح  مسائل مرتبط با نوآوری در مسائل آموزش و پرورش ضروری است.

وی گفت: نوآوری در آموزش و پرورش، باید از سطح خرد یعنی از کلاس‌های درس و معلمان نوآور آغاز شود و به سطوح کلان یعنی نهادهای سیاستگذار و وزارتی برسد و آموزش و پرورش در سطح کلان، به شدت به این تحولات نیازمند است.

نوید در پایان گفت: انعطاف‌پذیری در برنامه درسی از اهداف اصلی آموزش و پرورش است و سیاست اصلی ما، حرکت از کتاب محوری به برنامه محوری است.

در همایش ملی نوآوری‌های آموزشی از بین 720 مقاله و 714 طرح نوآورانه ارائه شده به ستاد علمی، 16 مقاله در همایش ارائه و تعدادی از طرح‌های نوآورانه برگزیده نیز به صورت پوستر در نمایشگاه جنبی همایش عرضه شد.

کد خبر 13113

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز