پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۸۵ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

محمدجواد پاینده: به همان اندازه که در آخرین روزهای آخر همکاری با تیم ملی ایران ناکام بود حالا شرایط خوبی در زاگرب دارد

و اعتبار ازدست رفته‌اش را باز می‌یابد اما همچنان مرور خاطرات  جام جهانی  او راآزار می دهد، هرچند می‌توان گفت اعتبار امروز را در سایه افتخار هدایت تیم ملی ایران به دست آورده.ایوانکوویچ در گفت و گو با همشهری ورزشی با کنایه به قلعه نویی اشاره کرد: «شما حالا یک مربی ایرانی دارید و به او احترام می‌گذارید» و روی این جمله تاکید داشت از آن جهت که در طول سال‌های همکاری با فوتبال ایران همواره منتقدان زیادی داشت و قلعه‌نویی امروز چنین فشاری را فعلاً از جانب مطبوعات احساس نمی‌کند. برانکو حتی انتظار ندارد که در ایران فردی از او یاد کند و شاید به همین دلیل پیش از آنکه از او سوالی کنیم با کنایه گفت و گو را آغاز کرد.

چه شد که به یاد من افتادید؟

  • شما روزی سرمربی تیم ملی ایران بودید و اخبار مربوط به مربیان اسبق تیم ملی هم برای رسانه‌های ایرانی اهمیت دارد.

اما شما حالا یک مربی خوب و ایرانی دارید که به او احترام می‌گذارید و دوستش دارید. چطور به یاد برانکو افتاده‌اید؟

  • اوضاع در دیناموزاگرب چطور است؟

همه‌چیز اینجا خوب پیش می‌رود و حقیقتا هیچ مشکلی ندارم. از همه چیز راضی‌ام. تیم صدرنشین است و ما مدعی اول قهرمانی به شمار می‌آییم. وضعیت باشگاه، بازیکنان و مسابقات کاملا مناسب است.

  • پس از این انتخاب راضی هستید؟

بله، شرایط مناسبی برای من فراهم شد و پیشنهاد آنها را پذیرفتم. حالا هم راضی هستم چون همه چیز خوب است و فکر می‌کنم در اینجا کاملا موفق هستم.

  • دوری از فوتبال ملی چگونه است؟ 

خودم ترجیح دادم که فوتبال باشگاهی را باز هم تجربه کنم چون شرایط در اینجا متفاوت است. در فوتبال باشگاهی یک تیم را می‌توانید به طور کامل در اختیار داشته باشید و به صورت دقیق برنامه‌ریزی کنید. می‌توانید به درستی تصمیم بگیرید و به هدفی که ترسیم کرده‌اید دست یابید. دیگر نمی‌خواستم همکاری با تیم‌های ملی را ادامه بدهم چون باید فضای کاری را تغییر می‌دادم.

  • اخبار فوتبال ایران را تعقیب می‌کنید؟

به صورت کامل فرصت این کار را ندارم مگر اینکه در روزنامه‌ها چیزی بخوانم و یا در تلویزیون چیزی ببینم. تنها بازی ایران و سوریه را به طور کامل دیدم.

  • تیمی‌که مقابل سوریه دیدید با تیم برانکو چقدر تفاوت داشت؟

به هر حال تیم من شکل دیگری داشت و طبیعتا مربی جدید تغییراتی ایجاد کرده اما ایران همیشه قدرت اول آسیا است. همیشه بازیکنان بزرگی داشته و نسبت به رقیبانش در آسیا برتری محسوسی دارد. با وجود مهدوی کیا، کریمی‌، نکونام و تیموریان، تیم شما بهترین است. البته هنوز هم دایی و گل‌محمدی می‌توانند به تیم ملی ایران کمک کنند. آنها هم بازیکنان فوق‌العاده‌ای هستند.

  • نام دایی را آوردید، از شرایط او و سایپا هم خبر دارید؟

بله، خوشحالم که حالا مخالفان من و دایی متوجه اشتباه خودشان شده‌اند. دایی یک فرمانده واقعی در میدان است که حالا در قالب مربیگری هم تا این حد موفق عمل می‌کند. در درجه اول فقط می‌توانم به او تبریک بگویم. با همه وجود خوشحالم و افتخار می‌کنم که دایی را تا این حد موفق می‌بینم. او البته در گلزنی هم مثل همیشه بهترین است. می‌بینید که باز هم آقای گل شده چون بهترین مهاجم فوتبال ایران است و باز هم این موضوع را ثابت کرد. گل‌محمدی هم بازیکن ارزشمندی است و من خوشحالم که در مورد آنها اشتباه نکردم.

  • پس اگر هنوز سرمربی تیم ملی ایران بودید آنها را باز هم دعوت می‌کردید؟

من الان مربی دینامو هستم و شخص دیگری هدایت تیم ایران را در دست دارد اما به نظر من آنها دو سه سال دیگر هم می‌توانند در بالاترین سطح فوتبال بازی کنند و ثابت کرده‌اند که همیشه جزء بهترین‌ها هستند. من می‌دانستم دایی روزی یک مربی بزرگ خواهد شد و همیشه به او اعتماد داشتم. همین حالا هم فکر می‌کنم او به همراه‌ هاشمیان بهترین مهاجمان ایران هستند. هنر دایی این است که همیشه به مخالفانش ثابت می‌کند در مورد او اشتباه می‌کنند.

  • در ایران همواره با رسانه‌ها اختلاف زیادی داشتید، اوضاع در کرواسی چطور است؟ 

من با فردی اختلاف نداشتم. در ایران هم کار خودم را می‌کردم و مخالفان من هم هرچه می‌خواستند می‌گفتند و می‌نوشتند. البته نتایج من کاملا خوب و قابل دفاع بود اما منتقدان همیشه انتقاد می‌کردند . به هر حال ما اختلافی نداشتیم اما اینجا به هیچ وجه مشکلی وجود ندارد و هرکدام کار خودمان را می‌کنیم. با روزنامه‌ها هم رابطه خوبی دارم.

  • موضوع طلب شما از فدراسیون فوتبال ایران چه شد؟ 

موضوع هنوز تمام نشده و وکیل من پرونده را دنبال می‌کند. فیفا باید تصمیم‌گیری کند هرچند من مطمئن هستم هنوز مبلغی طلبکارم اما دیگر برایم اهمیت زیادی ندارد. اینجا کارم زیاد است و فرصت فکر کردن به چنین مسائلی را ندارم. زیاد پیگیر این مسئله نیستم.

  • تصمیمی برای سفر به ایران ‌ندارید؟ 

من ایران را دوست دارم خصوصا مردم این کشور و همچنین دوستانم را. حتما به ایران سفر می‌کنم تا ملاقاتی با دوستانم داشته باشم. در مورد مردم ایران هم باید بگویم همیشه رابطه خوبی بین ما حاکم بوده و هیچ فردی نتوانست رابطه ما را خراب کند!

  • می‌دانید که آقای فراهانی مسئولیت هیأت رئیسه موقت را به عهده گرفته است؟

اگر اینطور باشد برای فوتبال ایران خوشحالم چون حضور فراهانی به سود فوتبال ایران و خصوصا جوانان مستعد ایرانی است. فراهانی به خوبی فوتبال را سازماندهی و با تمام وجود برای پیشرفت آن تلاش می‌کند. اگر این اتفاق بیافتد واقعا خوشحال می‌شوم چون شاهد پیشرفت فوتبال ایران خواهم بود و من به این پیشرفت افتخار می‌کنم.

  • ممکن است به ایران بازگردید؟

من به فراهانی علاقه زیادی دارم و مطمئنا دعوت او را به عنوان یک میهمان می‌پذیرم.اگر او مرا دعوت کند به ایران می آیم.

  • پس در چنین شرایطی به همکاری مجدد با فراهانی و فوتبال ایران فکر نمی‌کنید؟

هیچ شخصی از آینده خبر ندارد. اگر چنین موقعیتی پیش بیاید در خصوص آن تصمیم می‌گیرم. فعلا من مربی دینامو هستم و با این تیم قرارداد دارم اما در مورد آینده نمی‌توانم چیزی بگویم.

کد خبر 13079

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز