چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۵:۰۷
۰ نفر

پرویز اسماعیلی: حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین بوستان تاریخ کشور در یکی از محروم‌ترین مناطق جنوب غربی تهران (منطقه پادگان سابق قلعه مرغی) از ابعاد مختلف، راهبردی و امیدآفرین بود؛ چه، نفس حضور معظم له در افتتاح پروژه‌ای از مدیریت شهری که برای نخستین بار و در حوزه فضای سبز، ایام درختکاری و هفته منابع طبیعی صورت پذیرفت، الهام بخش مسئولان کشور و مدیران کلانشهرها خواهد بود.

درختکاری - رهبر


ایشان از منظر مدیریت راهبردی به موضوعات کلان، اولویت‌ها و مشکلات کلانشهرها و به‌ویژه تهران اشاره کردند و راهکارهای ارزنده و مدبرانه‌ای نیز برای تحقق زیست مطلوب شهری در افق نظام مقدس جمهوری اسلامی فراروی مدیران ملی و شهری نهادند.

رهبر انقلاب اگر چه بر ضرورت توسعه فضاهای فرهنگی و شهری تاکید فرمودند اما یادآور شدند که این امور به مثابه «کالبد» است و «روح» زندگی شهری، اهتمام به مولفه‌های فرهنگی با جهت گیری‌های دینی است. آنجا که ایشان در پی سخنان شهردار تهران و ضمن عبارتی شیرین، درخصوص زمان تحویل فاز اول این پروژه عظیم فضای سبز به سوم خرداد سال آینده (کمتر از 3 ماه) اشاره کردند، نیز در حقیقت تاکیدی ظریف و زیبا بر فرهنگ ارزشی دفاع مقدس و تلاش جهادی برای تحقق «زیست مطلوب شهری» است.

محیط‌زیست، آب و هوا و نیز شهرسازی با الگوهای کارآمد و نمادهای فرهنگ دینی از دیدگاه ایشان جزو اساسی‌ترین مسائل کشور است، تا آنجا که بدین مضمون فرمودند: «زیست مطلوب انسانی و شهری اهمیت بیشتری از حوزه‌های سیاسی و اقتصادی دارد و این حوزه‌ها در حقیقت بایستی در خدمت زیست شهری قرار گیرد و زندگی شیرین شهروندان را رقم زند.» فرمایشات رهبر معظم انقلاب، البته انذارهایی را نیز به همراه داشت؛ آنجا که ایشان مسئولان را به توجه بیشتر برای مسدود کردن منافذ سوداگران و فرصت‌طلبان اقتصادی در طرح‌هایی چون باغ شهرها توصیه فرمودند. یا آن فراز که مدیران شهری را به توجه بیشتر در پروژه‌های شهری و تقویت مبارزه با فساد مالی و نفوذ سوءاستفاده‌گرانِ منفعت‌جو فراخواندند.

و نیز آن هنگام که بر ضرورت عدم‌هرگونه تعرض به دامنه‌های رشته کوه البرز، پرهیز از گسترش جغرافیایی تهران و همچنین اولویت دادن به فضای سبز و برون آوردن پایتخت از تنگناهای تنفسی تاکید فرمودند. رهبر معظم انقلاب ضمن ابراز رضایت از همکاری خوب شهرداری تهران و سایر دستگاه‌ها، از جمله نهادهای نظامی، دلیل اصلی حضورشان در افتتاح این پروژه بزرگ شهری را قرار گرفتن این منطقه در جوار نواحی محروم و پر تراکم پایتخت عنوان فرمودند؛ پروژه‌ای که شهردار تهران نام «بوستان ولایت» بر آن نهاد. بی گمان اعضای محترم شورای اسلامی شهر و کلیه مدیران شهرداری تهران، سخنان رهبر انقلاب در این حضور خاطره‌انگیز را محور اصلی فعالیت‌ها دانسته و با هماهنگی، همدلی و تلاش جهادی و مدبرانه بیشتر، گام در مسیر تحقق آنها خواهند گذاشت.در این راه و برای مدیریت شهری، همراهی شهروندان شریف و نجیب پایتخت چون همیشه امیدبخش و گره‌گشا خواهد بود.

کد خبر 130062

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز