گروه اجتماعی: وزیر آموزش و پرورش در واکنش به گزارش همشهری درباره نگرانی از کمبود 7 هزار معلم در پایتخت اعلام کرد: نیروها در استان تهران طوری ساماندهی می‌شوند که مشکل خاصی در زمینه کمبود معلم در تهران به‌وجود نیاید.

وزیرآموزش و پرورش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، حمید‌رضا حاجی‌بابایی گفت: امسال را سال ساماندهی نیروی انسانی قرار دادیم تا در سراسر کشور تدابیری اندیشیده شود که ما با افت و خیزهای هر ساله درباره کمبود معلم و اشکالات دیگر در این زمینه مواجه نشویم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در بحث ساماندهی نیروی انسانی امسال تمام برنامه‌ها به‌خوبی پیش رفت و با مشکل خاصی مواجه نشدیم. وی خاطرنشان کرد: تمام مسئولان آموزش و پرورش در سراسر کشور مشغول ساماندهی کلاس‌های درس، مدارس و نیروی انسانی شده‌اند و برنامه‌ها به‌صورتی انجام شده است که در شهر تهران با مشکل خاصی درباره کمبود معلم مواجه نشویم.

همشهری طی گزارشی که 15 اسفند‌ماه با عنوان «نگرانی از کمبود 7 هزار معلم» منتشر شد، نوشت که انتقال فرهنگیان به شهر تهران مانند چند سال اخیر ممنوع اعلام شده ولی آموزش و پرورش شهر تهران با کمبود 7 هزار معلم روبه‌روست و برای تهران معلمی هم جذب نشده‌است.وزارت آموزش و پرورش پس از آغاز سال تحصیلی 90-89 برای جبران کمبود معلم ناگزیر شد حدود 2 هزار نفر از معلمان ساکن تهران را که در شهرستان‌های استان تهران تدریس می‌کردند و پیش‌تر با تقاضای انتقال آنان به تهران موافقت نشده بود ، برای رفع معضل کمبود معلم اجبارا به تهران منتقل کند.

دیگر راهکار آموزش و پرورش برای تأمین کمبود معلم این بود که 3هزار نفر از معلمانی که برای دوره ابتدایی جذب شده بودند اما در سایر دوره‌ها اشتغال داشتند را مجبور به تدریس در مدارس ابتدایی کرد. به هر روی امید است که با برنامه‌ریزی دقیق آموزش و پرورش، در سال آینده تحصیلی پایتخت کشورمان با کمبود معلم روبه‌رو نشود و احیانا نگویند که «پیش از آغاز سال تحصیلی برای معلمان همه مدارس برنامه‌ریزی کرده بودیم ولی برخی معلمان به‌موقع منتقل نشدند. احتمالا بعضی معلمان بیمار شده‌اند و برخی نیز بازنشسته شده‌اند و به همین دلیل در برخی مدارس با مشکل معلم روبه‌رو هستیم».

کد خبر 129987

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز