همشهری آنلاین: درپی درگذشت دکتر محمود بروجردی داماد بنیانگذار جمهوری اسلامی، دفتر امام خمینی(س) در اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت ارتحال این رهرو راه رهبر کبیر انقلاب اسلامی، با اعلام زمان و مکان برنامه تشییع و خاکسپاری، از عموم مردم شریف ایران دعوت کرد در این مراسم شرکت کنند.

بروجردی

متن اطلاعیه دفتر امام خمینی(س) به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تاثر و اندوه، ارتحال داماد بزرگوار حضرت امام خمینی(سلام‌الله علیه)، آقای دکتر محمود بروجردی را به اطلاع ملت شریف و قدرشناس ایران و دوستداران و پیروان امام راحل(س) می‌رسانیم.

آوازه نام نیک و سلامت نفس و ملازمت طولانی با امام خمینی و مراتب فضل و ادب و دانش و خدمات ارزنده علمی و فرهنگی از مرحوم دکتر محمود بروجردی، که افتخار فرزندی مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج میرزا محمدحسین بروجردی را دارا بود، چهره‌ای نام آشنا برای تمامی اهل فرهنگ و ادب کشورمان ساخته است.

مرحوم دکتر بروجردی همچون دیگر اعضای خاندان شریف امام، در تمام سال‌های سخت مبارزه و تبعید امام، با صبوری و گشاده‌رویی مثال زدنی خویش، کاروان پیشگامان نهضت امام را همراهی کرده است.

دفتر امام خمینی(س) ضمن عرض تسلیت به همسر مکرمه ایشان سرکار خانم دکتر زهرا مصطفوی و فرزندان مکرم ایشان خصوصا جناب حجت‌الاسلام والمسلمین، حاج شیخ مسیح بروجردی و سایر منسوبین، از عموم طبقات مردم شریف و خصوصا علما و فرهیختگان جامعه برای حضور در مراسم بزرگداشت مرحوم دکتر بروجردی دعوت می‌نماید.

تجلیل از این چهره خدوم علمی و فرهنگی کشور در حقیقت بزرگداشت نام و یاد رهبر کبیر انقلاب اسلامی است.

مراسم تشییع در ساعت ‌‌٩:30 صبح یکشبنه (‌‌٨/ ‌‌١٢/ ‌‌٨٩ ) از مقابل حسینیه جماران آغاز و سپس مراسم تدفین در حرم مطهر حضرت امام (س) برگزار خواهد شد.

مجلس یادبود نیز روز دوشنبه ‌‌٩/ ‌‌١٢/ ‌‌٨٩ از ساعت ‌‌١٤ تا ‌‌١٥:30 بعدازظهر در مسجد الجواد در میدان هفت تیر برگزار خواهد شد.

 

 

کد خبر 129206
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز