همشهری آنلاین: خواهرخواندگی صنایع دستی اصفهان با 6 شهر خارجی در ایام نوروز در موزه معاصر اصفهان توسط شهرداری و اتحادیه صنایع دستی به نمایش گذاشته می شود.

صنایع دستی

به گزارش میراث خبر،خواهرخواندگی صنایع دستی با6 کشورخارجی درایام نوروز درحالی به نمایش گذاشته می شود که به منظور حمایت از تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع دستی و همچنین ترغیب مشتریان درایام نوروز درپایان هرشب جوایزی نیز داده می شود.

فیض الهی رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با بیان اینکه اقدامات برنامه ریزی شده به منظور حمایت از صنایع دستی صورت گرفته است، گفت: خواهرخواندگی صنایع دستی با 6 کشور خارجی درموزه معاصر اصفهان درحال انجام است که متولی آن شهرداری اصفهان است وه با همکاری اتحادیه صنایع دستی صورت می گیرد.

همچنین برای حمایت ازصنایع دستی دیگر استان ها طبقه دوم غرفه های میدان امام در اختیار صنایع دستی شهرستان های دیگر گذاشته شده است تا به این ترتیب در ایام نوروز که بهترین زمان برای فروش صنایع دستی است استان های دیگر بی بهره نمانند.

به گفته فیض الهی؛فروشندگان صنایع دستی ملزم شده اندهمراه با فروش صنایع دستی فرم و فاکتور در اختیارمشتری قرار دهند تا ضمن اطمینان از اصالت آن، پایان هر شب با قرعه کشی جوایزی به بهترین فروشنده و 3 نفر از خریداران صنایع دستی اهدا شود.

جوایز فروشندگان که براساس فرم‌هایی است که توسط‌ خریداران صنایع دستی پرمی شود به دلیل رفتارمناسب با گردشگر اهدا خواهد شد و جوایز آنها شرکت در نمایشگاه خارج از کشور و سفربه همراه خانواده به شهر زیارتی مشهد است.

این درحالی است که اگر فروشندگان صنایع دستی به فروش صنایع دستی خارجی بپردازند به منظور حمایت از صنایع دستی اصیل و ایرانی، تاپایان تعطیلات نوروز مغازه آن ها بسته خواهد شد.
رئیس اتحادیه صنایع دستی کشور با تاکید براینکه برنامه ریزی های انجام شده برای اجرایی شدن بدون ذره ای تداخل منوط به همکاری تمام ارگان ها است.

کد خبر 128987

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز