گروه شهری: تا پایان سال 92، تهران صاحب 120‌ایستگاه آتش‌نشانی خواهد شد.

آتش نشانی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ضمن اعلام خبر افتتاح ایستگاه 94 آتش‌نشانی، گفت: سازمان آتش‌نشانی در این 5 سال توانسته 40 ایستگاه آتش‌نشانی در سطح شهر تهران راه‌اندازی کند که 36‌ایستگاه ساخت جدید بوده و 4 ایستگاه نوسازی شده است.

محمدرضا حاجی‌بیگی با بیان اینکه طی 100 سال گذشته 57 ایستگاه آتش‌نشانی و ظرف5 سال اخیر 40‌ایستگاه آتش‌نشانی راه‌اندازی شده است، افزود: سازمان آتش‌نشانی در نظر دارد تا سال 92 تعداد این ایستگاه‌ها را به 120 نقطه افزایش دهد.
وی در مورد افتتاح ایستگاه 94 آتش‌نشانی دربلوار سیمون‌بولیوار گفت: ایستگاه 94 آتش‌نشانی دارای 1900 مترمربع زیربنا و همچنین 1150 متر بناست که 150 متر مربع آن در اختیار اورژانس قرار می‌گیرد تا اورژانس بتواند مستقل در کنار آتش‌نشانی به خدمات‌دهی بپردازد.

وی با بیان اینکه حداکثر زمان رسیدن به حادثه در 5 سال گذشته از 8 دقیقه به 4 دقیقه و 49 ثانیه رسیده است، افزود: امروز در کنار11 ایستگاه آتش‌نشانی، اورژانس استقرار یافته و 8 ایستگاه آتش‌نشانی آماده استقرار اورژانس است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اظهار کرد: علاوه بر اینکه 5 خودروی فوماتیک ضد‌حریق خریداری شده که قابلیت شتاب بالا تا طول 80 متر پراکندگی آب پرفشار را دارد، 5 دستگاه نورافشان و خودروهای اضطراری برای شرایط مختلف در اختیار آتش‌نشانی قرار دادیم.

وی با اشاره به پیش‌بینی راه‌اندازی 3 ستاد فرماندهی سیار گفت: این ستادها برای شرایط بحران راه‌اندازی می‌شود که همه امکانات مورد نیاز یک ستاد فرماندهی مستقل را دارد و از قابلیت‌های روشنایی، فیلمبرداری و استفاده از تجهیزات کامل نیز برخوردار است. حاجی‌بیگی خاطرنشان کرد: به همین دلیل کتاب ایمنی خانه را طراحی و تهیه کردیم که برای آشنایی بیشتر شهروندان با مسائل ایمنی خانه در میان شهروندان مناطق 7، 20 و 22 توزیع شد.

ورود 5 خودروی فوماتیک به ایستگاه‌های پشتیبان سازمان آتش‌نشانی

معاون خدمات شهری شهردار تهران نیز در این مراسم از بهره‌برداری از 5 خودروی فوماتیک خبر داد که به ایستگاه‌های پشتیبان سازمان آتش‌نشانی اضافه می‌شوند و قابلیت این را دارند که از فاصله دور حریق را کنترل و اطفا کرده و برای اطفای حریق در بافت‌های فرسوده بسیار مناسب هستند. حسین کلخورانی در حاشیه افتتاح ایستگاه 94 آتش‌نشانی در جمع خبرنگاران در مورد فعالیت‌های این سازمان اظهار کرد: تا سال 92، 120 ایستگاه آتش‌نشانی در سطح شهر تهران راه‌اندازی می‌شود و امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک هر 1.5 ماه، یک ایستگاه آتش‌نشانی در شهر راه‌اندازی کرده و قطعا تا 2سال آینده سرعت راه‌اندازی ایستگاه‌های آتش‌نشانی را بیش از پیش افزایش می‌دهیم.

وی ادامه داد: در این راستا بهره‌برداری از تجهیزات جدیدی را خواهیم داشت که به ساختار سازمان آتش‌نشانی اضافه می‌شود و از آن جمله می‌توان به‌خودروی مرکز کنترل فرماندهی در محل آتش‌سوزی اشاره کرد که یک نمونه آن به بهره‌برداری رسیده و دارای قابلیت‌های بالای ارتباطی و تصویری است.

کلخورانی با بیان اینکه در طول مدت 5 سال گذشته حدود 100 میلیارد تومان تجهیزات جدید به ناوگان آتش‌نشانی افزوده شده، گفت: بیش از 40 ایستگاه آتش‌نشانی در شهر راه‌اندازی شده و همچنین ارتقای آموزش پرسنل آتش‌نشانی و شهروندان از اولویت‌های شهرداری بوده که همواره آن را ادامه می‌دهیم.

کد خبر 128065

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز