همشهری آنلاین: مدیرکل معماری شهرداری تهران با بیان این که شیشه‌های موجود در بازار حتی اگر به لحاظ ساختار پلیمری استاندارد باشند، هنوز اجرای درست آن با استفاده از کارگران در هاله‌ای از ابهام قرار دارد از عدم صدور پروانه ساخت برای ساختمان‌های با بیش از 40 درصد نمای شیشه‌ای خبر داد.

ساختمان شیشه

به گزارش مهر، محمد باقرخسروی با اشاره به کیفیت شیشه‌های موجود در بازار برای نصب در نمای ساختمان‌ها گفت: در موضوع به‌کار‌گیری شیشه در نمای ساختمان‌ها؛ برخی از کارشناسان معتقدند که شیشه‌های موجود در بازار در برابر نیروهای جانبی مقاوم بوده، در هنگام بروز حوادث به لحاظ ساختار پلیمری آنها خسارت چندانی به بار نمی‌آورند.

 وی تاکید کرد: این کارشناسان براین باورند که این نوع شیشه‌ها به دلیل استفاده از نانو تکنولوژی در تولید آنها و قابلیت تمیز شدن خودبه خودی ، می‌توانند گزینه‌ای مناسب برای ساختمان‌های امروزی و صنعت ساختمان سازی باشند.

 مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران با اعلام اینکه حتی در صورت استفاده از این نوع شیشه‌ها به دلیل اینکه گروه گسترده‌ای از کارگران ساختمانی فاقد مهارت کافی برای استفاده از مصالح موجود به صورت فنی و اصولی، هستند، اجرای درست این تکنولوژی توسط این قبیل کارگران همچنان در ابهام است.

 وی با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در این زمینه خاطر نشان کرد: به هر تقدیر شورای اسلامی شهر در مصوبه‌ای اعلام کرد که ساختمان‌های تجاری، اداری و عمومی چنانچه بیش از 40 درصد نما شیشه‌ای باشد ممنوعیت ساخت دارند که هم اکنون این مصوبه به مناطق ابلاغ شده است.

 خسروی با اشاره به منوعیت استفاده شیشه بیش از 40 درصد در نمای ساختمان‌ها گفت : چنانچه بیش از 40 درصد نما از شیشه ساخته شده باشند، پروانه ساخت برای آن‌ها صادر نمی‌شود.

 وی ضمن هشدار به مالکانی که در حال ساختن ساختمان‌هایی با نماهای شیشه‌ای بیش از 40 درصد کل نمای ساختمان هستند گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، ساختمان‌هایی که با نمای شیشه‌ای کامل باشند به دلیل تحمیل هزینه‌هایی گزاف به شهر و هدر رفتن انرژی مشمول پرداخت عوارض ویژه‌ای می‌شوند.

کد خبر 128036
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز