گروه اقتصادی: در مراسم افتتاح آزادراه تهران - پردیس، رئیس‌جمهور به دفاع از عملکرد وزیر راه‌وترابری پرداخت.

بزرگراه

با وجود این تازه‌ترین خبرها از قطعی بودن استیضاح حمید بهبهانی در جلسه سه‌شنبه هفته جاری مجلس حکایت دارد.

در این مراسم چندین بار از وزیر راه به‌عنوان پدر راه‌های ایران نام‌برده شد. همچنین به‌گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد گفت: در حال حاضر سرعت ساخت آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و خطوط ریلی 2 و 3‌برابر شده؛ به‌طوری‌که طی 6سال اخیر، این عددهای شگفت‌انگیز دیگر تکراری و عادی شده است.

با وجود این پس از گذشت چند روز از اعلام وصول طرح استیضاح وزیر راه‌وترابری در مجلس شورای اسلامی، به گفته برخی نمایندگان، این طرح روز سه‌شنبه هفته جاری قطعا در مجلس بررسی می‌شود. نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: استیضاح وزیر راه‌وترابری در روز سه‌شنبه هفته جاری قطعا در مجلس بررسی می‌شود.

نادر قاضی‌پور که ازجمله امضا‌کنندگان این طرح است با رد هرگونه چانه‌زنی برای بازپس‌گیری این طرح افزود: با توجه به اینکه پیش از این اعضای کمیسیون عمران در 2 نشست با وزیر و سایر مسئولان راه‌وترابری پاسخ قانع‌کننده‌ای برای پرسش‌های خود دریافت نکرده‌اند، برگزاری نشست‌های احتمالی در این زمینه مؤثر نخواهد بود و با وجود تلاش‌های مکرر برای جلوگیری از انجام این کار، طرح استیضاح وزیر راه‌وترابری قطعا روز سه‌شنبه در مجلس بررسی می‌شود.

همچنین مخبر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطرح شدن طرح استیضاح وزیر راه‌وترابری در جلسه روز سه‌شنبه این هفته مجلس گفت: احتمالا امروز وزیر راه‌وترابری برای پاسخگویی بیشتر به اعضای کمیسیون عمران در زمینه موارد استیضاح به کمیسیون می‌آید و پس از این نشست نظر کمیسیون در زمینه محورهای این استیضاح اعلام خواهد شد.

ابوالقاسم رحمانی با بیان اینکه این نشست تاثیری در نظر درخواست‌کنندگان این استیضاح ندارد افزود، از آنجا که درخواست‌کنندگان این طرح از کمیسیون‌های مختلف مجلس هستند، توضیحات وزیر راه فقط در نظر نهایی کمیسیون مؤثر بوده و تاثیری برای چانه‌‌زنی در اصل موضوع ندارد.

وی گفت: حتی با انجام این نشست نیز کمیسیون نظر کلی خود را در این زمینه اعلام خواهد کرد و به احتمال زیاد استیضاح وزیر راه‌وترابری در مجلس مطرح خواهد شد. از سوی دیگر یک عضو کمیسیون عمران با اشاره به عزم درخواست‌کنندگان استیضاح برای انجام این کار به خبرنگار ما گفت: نشست احتمالی اعضای کمیسیون با وزیر راه‌وترابری رسمی نیست و از سوی دیگر مجلس امروز طرح بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی امور خارجه را در دستور کار دارد.

محسن نریمان با بیان اینکه ممکن است نشست‌های مختلفی برای چانه‌زنی در این زمینه صورت گیرد، افزود: به‌نظر نمی‌رسد حتی برگزاری این نشست‌ها تاثیری در تغییر رویکرد درخواست‌کنندگان این استیضاح داشته باشد و طرح استیضاح وزیر راه‌وترابری روز سه‌شنبه در مجلس به‌طور قطع بررسی خواهد شد.

باند شمالی آزادراه تهران- پردیس افتتاح شد

آزاد راه 23کیلومتری تهران- پردیس توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد. این آزادراه که پیش از این در خرداد ماه 88 توسط وزیر راه و ترابری افتتاح و با گذشت یک هفته به‌دلیل نیمه‌کاره بودن توسط پلیس راهنمایی و رانندگی مسدود شده بود، روز گذشته مجدداً افتتاح شد.

هنوز از زمان بهره‌برداری باند جنوبی این آزادراه خبری اعلام نشده است. با بهره‌برداری از این آزاد‌راه، سالانه بیش از 50میلیون لیتر در مصرف سوخت وسایل‌نقلیه عبوری این مسیر صرفه‌جویی خواهد شد. حداکثر سرعت تردد در آزاد راه تهران- پردیس به ‌‌١٢٠کیلومتر در ساعت می‌رسد که این رقم ‌‌٥٠درصد بیش از حداکثر سرعت تردد در جاده قدیم است. مدت زمان عبور وسیله نقلیه در آزادراه تهران- پردیس ‌‌١٣دقیقه و این زمان برای جاده قدیم حدود ‌‌٣٠ دقیقه است.

کد خبر 126955

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز