همشهری‌آنلاین: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وزارت راه و ترابری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد در شبانه روز گذشته یک میلیون و 304 هزار و 273 دستگاه خودرو در راه‌های دارای تردد شمار بر خط تردد داشته‌اند.

جاده

به گزارش ایرنا، در اطلاعیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وزارت راه و ترابری آمده است: از این تعداد خودرو 82 هزار و 184 دستگاه خودرو به محورهای ورودی تهران و 64 هزار و 133 دستگاه خودرو نیز به محورهای خروجی تهران مربوط می‌شود.

در اطلاعیه سازمان راهداری محورهایی که دارای بیشترین حجم تردد وسایل نقلیه طی 24 ساعت گذشته بوده، محور ساری - قائمشهر، مرودشت - شیراز و چناران - مشهد گزارش شده است.

در این اطلاعیه محورهای مسدود و در دست تعمیر جاده‌های کشور به شرح زیر آمده است:

  • آذربایجان غربی:‌ باندبرگشت تبریز - ارومیه در پل میانگذر شهید کلانتری (دریاچه ارومیه) به علت اجرای عملیات عمرانی تا 25 اسفندماه مسدود است، در زمان انسداد تردد وسایل نقلیه از سمت دیگر پل با رعایت جوانب احتیاط به صورت دو طرفه خواهد بود.
  • محور یاسوج - سمیرم در استان کهکیلویه و بویراحمد به علت اجرای عملیات ترانشه برداری حد فاصل کیلومتر 26 تا 400 + 26 از دوم بهمن ماه به مدت 45 روز بین ساعات هفت و 30 دقیقه تا 16 به جز ایام تعطیل تردد وسایل نقلیه با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط صورت می گیرد.
  • محور هراز (آمل - رودهن) واقع در استان مازندران به علت عملیات ترانشه برداری در حد فاصل تونل شماره دو تا پل سیاه بیشه از 19 دی ماه به مدت دو ماه در ساعات 07:00 تا 16:00 روزهای یکشنبه تا سه شنبه هر هفته و در ساعات 07:00 تا 13:00 روزهای چهارشنبه به جز ایام تعطیل تردد وسایل نقلیه با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط صورت می گیرد.
  • محور کلاله - مراوه تپه در استان گلستان به علت اجرای عملیات روکش آسفالت در حد فاصل کیلومتر 65 تا 75 از تاریخ 15 دی ماه تردد وسایل نقلیه تا اطلاع بعدی با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط خواهد بود.
  • باند برگشت محور فسا - شیراز در استان فارس به علت اجرای عملیات احداث پل زیرگذر دانشگاه آزاد شهرستان فسا در حد فاصل کیلومتر 12 از روز شنبه 11 دی ماه تا 26 اسفندماه به مدت 75 روز مسدود است، در مدت زمان انسداد تردد وسایل نقلیه در محدوده فوق از طریق جاده کنار گذر خواهد بود.
  • محور گنبد - مینودشت در استان گلستان به علت اجرای عملیات رمپ های راه روستایی حاجی بالخان و سه راهی زندان حد فاصل کیلومتر پنج تا هفت از تاریخ 10 دی ماه تا 20 اسفندماه تردد وسایل نقلیه با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط صورت می گیرد.
  • ادامه انسداد محور امیدیه - جایزان در استان خوزستان به دلیل تکمیل نهایی و عملیات بهسازی و روکش آسفالت تا تاریخ یکم اسفند ماه به مدت دو ماه دیگر، مسیر جایگزین امیدیه - سه راهی آغاجاری - مارون به چم نظامی.
  • محور تربت حیدریه - مشهد به علت اجرای عملیات ترمیم رویه آسفالت حد فاصل کیلومتر 17 تا 27 تا تاریخ 25 اسفندماه در ساعات 07:00 تا 16:00 هر روز تردد وسایل نقلیه با محدویت و رعایت جوانب احتیاط برقرار است.
  • محور گنبد - آزاد شهر در استان گلستان به علت اجرای عملیات احداث دوربرگردان در کیلومتر یک، تا اطلاع بعدی تردد وسایل نقلیه با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط خواهد بود.
  • بزرگراه نیشابور - سبزوار در استان خراسان رضوی به علت اجرای عملیات احداث دوربرگردان در محدوده مزار ده باف (کیلومتر 3) از تاریخ 20 آذر ماه تا 16 اسفند ماه، تردد وسایل نقلیه با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط خواهد بود.
  • محور اردکان - نائین در استان یزد به علت اجرای عملیات راهداری در حد فاصل کیلومتر هفت تا نهم از ششم آذرماه به مدت دو ماه در محل مذکور مسدود است، در زمان انسداد تردد وسایل نقلیه از طریق باند برگشت به صورت دو طرفه برقرار خواهد بود.
  • محور بندر خمیر - بندرعباس واقع در استان هرمزگان به علت اجرای عملیات بهسازی و روکش آسفالت در حد فاصل کشتی سازی تا سوله گندم (کیلومتر 40 تا 46) از 27 آذرماه تا 30 بهمن ماه مسدود است، در مدت زمان انسداد تردد وسایل نقلیه در محدوده مورد نظر با رعایت جوانب احتیاط از طریق باند رفت بندر عباس به بندر خمیر به صورت دو طرفه برقرار است.
  • محور شمالی سبزوار - نیشابور در استان خراسان رضوی به علت اجرای عملیات روکش آسفالت در حدفاصل کیلومتر 51 تا 52 از روز چهارشنبه 17 آذر ماه به مدت دو ماه روزها بین ساعت 07:00 تا 16:00 تردد وسایل نقلیه با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط صورت می گیرد.
  • محور استهبان - شیراز در استان فارس به علت اجرای عملیات راهداری و احداث پل در کیلومتر پنج از روز سه شنبه نهم آذر ماه به مدت دو ماه در محل مذکور مسدود است، در مدت زمان انسداد تردد وسایل نقلیه از طریق محور جدید مجاور و به صورت دو طرفه برقرار خواهد بود.
کد خبر 126817
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز