همشهری آنلاین: واشنگتن پست با استناد به سندی که در اختیار این روزنامه قرار گرفته است، رسوایی دیگری برای آمریکایی‌ها رقم زد.

آسوشیتد پرس به نقل از واشنگتن پست نوشته است: این 5 عراقی که به طور اتفاقی بر سر صحنه انفجار یک فقره بمب کنار جاده‌ای در حدیثه حضور یافته بودند،تک به تک به ضرب گلوله نیرو‌های آمریکایی کشته شدند.

واشنگتن پست با استناد به سندی که از سوی بخش تحقیقات جنایی نیروی دریایی آمریکا در اختیار این روزنامه قرار گرفته نوشته است:گروهبان فرانک ووتریش ،فرمانده گروهان آمریکایی که در محل انفجار بمب حضور داشت ،5 عراقی غیر نظامی حاضر در صحنه انفجار را به ضرب گلوله کشت.

پیش از این تفنگداران آمریکایی از این شهروندان عراقی که در تاکسی سفیدی نشسته بودند، خواسته بودند ، محل را ترک کنند.در جریان انفجاری که پیش از آن رخ داد،یک تفنگدار آمریکایی کشته و دو تفنگدار دیگر مجروح شده بودند.

واشنگتن پست با اشاره به سند یاد شده افزوده است:پس از آنکه بدن این 5 عراقی بر زمین افتاد یک سرباز آمریکایی دیگر مجددا آن‌ها را به رگبار گلوله بست.طبق شهادت تعدادی از آمریکایی‌ها و عراقی‌های حاضر در محل پنج مسافر تاکسی پس از خروج از تاکسی از سوی ووتریش مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.آن‌ها به هنگام تیرباران سلاحی حمل نمی‌کردند و تنها ده پا با ووتریش فاصله داشتند.

گروهبان 26 عراقی اسد عامر مشوط که همراه تفنگداران دریایی آمریکا بود ،نیز شهادت داده است که او کاملا صحنه وحشتناک کشته شدن 4 دانشجوی سرنشین تاکسی و راننده آن را رویت کرده است.او گفته است:"آن‌ها حتی اقدام به فرار نکردند.ما از تفنگداران دریایی ترسیده بودیم آن‌ها مانند دیوانگان رفتار می‌کردند.

واشنگتن پست در ادامه نوشته است:این اولین سری از تیراندازی‌های آمریکایی‌ها در 19 نوامبر 2005 بود ،در این ماه 24 شهروند عراقی توسط آمریکایی‌ها کشته شدند.

گزارش این واقعه دردناک پس از صد‌ها مورد مصاحبه با تفنگداران دریایی آمریکا ، سربازان و شهروندان عراقی و بازماندگان نوشته شده است.

براساس این گزارش که ماه‌ها پس از این واقعه به پایان رسیده است نتیجه گیری می‌شود که واکنش تفنگداران دریایی آمریکا در قبال یک فقره بمب گذاری کنار جاده‌ای ، کاملا مغایر با قوانین ومقررات نظامی بوده است.

4 تفنگدار آمریکایی در ارتباط با این کشتار در حدیثه به قتل متهم شده‌اند.این 4 تفنگدار گروهبان ووتریش،گروهبان سانیک دلا کروز،گروهبان جاستین شارات و گروهبان استیفن تاتوم نام دارند.

کد خبر 12665

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز