جمعه ۱۵ دی ۱۳۸۵ - ۱۴:۲۷
۰ نفر

"تله" هم خشونت کلامی دارد و هم خشونت فیزیکی. به همین دلیل بهتر است والدین هنگام دیدن فیلم حواس‌شان به بچه‌ها باشد و برای آن‌ها برخی چیزها را توضیح دهند.

فیلم به دلیل حضور چندستاره‌اش، می‌تواند اثر محبوب نوجوانان باشد و نمی‌توان آن‌ها را از تماشای فیلم منع کرد اما دیدن فیلم را برای خردسالان و بچه‌های کوچک‌تر از ده سال توصیه نمی‌کنیم. در صورت آگاهی از این نکته‌ها، فیلم می‌تواند یک انتخاب «آخر هفته»‌ای باشد.
۱- «تله» را سیروس الوند ساخته است. یکی از قدیمی‌های سینمای ایران که البته در شمار فیلم‌سازان سینمای متفاوت قرار نمی‌گیرد، اما سی سال است برای مخاطب فیلم می‌سازد و معمولا هرگاه هم که خواسته، فیلمش فروخته است. نکته مهم درباره تله این است که الوند این دفعه هم، چنین تصمیمی گرفته است و فیلم تازه‌اش مثل کارهای پرفروش دیگر فیلم‌ساز یک ملودرام اجتماعی پرحادثه است. مسیری که الوند آن را  از «فریاد زیر آب» تا «دست‌های آلوده» و فیلم ماقبل آخرش «رستگاری در هشت و بیست دقیقه» طی کرده. از دیدن نام فیلم آخر سرخورده نشوید. آن فیلم قرار نبود بفروشد!

۲- این تازه‌ترین فیلم زوج پرطرفدار محمدرضا گلزار و مهناز افشار است و اگر از آن تماشاگرانی بوده‌اید که فروش یک میلیاردی «آتش‌بس»، فیلم قبلی این دو را رقم زدند، باید این را بدانید که پس از تله فعلا فیلم دیگری از گلزار و افشار روی پرده نخواهد آمد، چون هیچ‌کدام‌شان پس از تله چندان پرکار نبوده‌اند و با یکدیگر هم فیلمی بازی نکرده‌اند.
۳- تله خلاف ظاهرش که به نظر می‌رسد قرار بوده یک تریلر با داستانی پرپیچ‌وخم باشد، یک ملودرام خانوادگی ساده است که قصه‌اش را براساس یک سری اتفاق تعریف می‌کند و اصلا هم تماشاگرش را به زحمت نمی‌اندازد. برای همین می‌تواند انتخاب یک عصرجمعه هم باشد، همان‌قدر که می‌تواند در روزهای عادی هفته و در بی‌کاری هم انتخاب شود.
۴- امین حیایی پس از «چه کسی امیر را کشت؟»، برای دومین فیلم پیاپی یک نقش جدی و منفی را در تله روی پرده دارد. بازیگر پرفروش‌ترین کمدی‌های این سال‌ها، این‌جا یک‌جورهایی نقش دوم است و حتی عکسش. او در بعضی پوسترهای فیلم دیده نمی‌شود. فیلم تکیه‌اش را روی گلزار و افشار، گذاشته است. اگر تعجب کرده‌اید که حیایی چه‌گونه این نقش را بازی کرده و صدایش هم از شکل تبلیغات درنیامده، باید بگوییم دلیل بازی حیایی در فیلم الوند بیش از هر چیز، حضور گلزار در فیلم بوده است. این دو مدت‌هاست که با هم رفقایی صمیمی هستند و گلزار هم از این کارها برای حیایی انجام داده است. «شام عروسی» را به یاد بیاورید و حضور افتخاری محمدرضا گلزار را در آن فیلم، تا قضیه حسابی برای‌تان روشن شود.
۵- تله پرفروش‌ترین فیلم روز سینمای ایران است اما این پرفروش‌بودن همه دلیل‌تان برای دیدن فیلم نباشد. نکاتی که به آن‌ها اشاره شد می‌تواند بخش عمده دلیل‌هایی باشد که می‌توان به‌خاطرش تله را دید. اگر هیچ‌کدام از موارد بالا برایتان جذاب نیست، بهتر است از خیر دیدن این فیلم الوند بگذرید. یادتان باشد معمولا فیلم‌های پرفروش، فیلم‌های خوبی نیستند و کم پیش می‌آید اتفاقی مثل «چهارشنبه‌سوری»، گیشه موفقی هم داشته باشد. دیدن تله به خاطر حواشی‌اش جذاب است و این یکی از رسم‌های معمول انتخاب فیلم در سینمای ایران است.

کد خبر 12590

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز