جمعه ۱۵ دی ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۹
۰ نفر

ترجمه کیکاووس زیاری: داکوتا فانینگ دختربچه‌ هالیوود از فیلم تازه‌اش می‌گوید

این دختر نابغه است
خیلی از هالیوودی‌ها این جمله را وقتی درباره کار با داکوتا فانینگ از آن‌ها سوال شده به زبان آورده‌اند. راستش را بخواهید حقیقت هم دقیقا چنین چیزی‌ست. دخترک موبوری که حالا چندسالی از حضورش در هالیوود می‌گذرد و برای خیلی از قدیمی‌ها، خاطره شرلی تمپل و شیطنت‌های دوست‌داشتنی آن ستاره کوچک دوران کلاسیک را زنده کرده است. اگر هنوز فانینگ را به جا نیاورده‌اید باید به فیلم «من سام هستم» اشاره کرد که عید سال قبل، از تلویزیون پخش شد و دخترک در آن‌جا نقش دختر کوچک شان پن را بازی می‌کرد، که قانون می‌خواست او را از پدری که مشکل ذهنی داشت، بگیرد. در فیلم‌های تازه‌تر هم او در کنار تام کروز و غول‌های عجیب و غریب فضایی فیلم «جنگ دنیاها»، ستاره اصلی فیلم قبلی استیون اسپیلبرگ بوده است. نکته مهم درباره بازی فانینگ این نکته است که او نقش‌های گوناگونی را در کارنامه دارد و در همین دو مثالی که زدیم، دختربچه نابغه و باهوشی‌ است که نمی‌خواهد پدرش را از دست دهد و در دومی یک بچه لوس و اعصاب‌خردکن است که جیغ‌هایی که از ترس می‌کشد، در تمام فیلم روی اعصاب تماشاگر است. حرف‌های ستاره کوچک هالیوودی به این دلایل خواندنی است.
یادت می‌آید اولین بار کی تار شارلوت را خواندی؟‌
کتاب را چند بار و در زمان‌های متفاوتی خوانده‌ام. حتی پدر و مادرم این کتاب را وقتی خیلی کوچک بودم، برایم خواندند. وقتی خواندن و نوشتن را یاد گرفتم، «تار شارلوت» یکی از اولین کتاب‌هایی بود که خواندم. هم در طول فیلم‌برداری و هم قبل و بعد از آن، کتاب را خواندم. هر بار هم که آن را خوانده‌ام، نکته تازه‌ای درباره‌اش کشف کرده‌ام. هرچه بزرگ‌تر می‌شوم، ‌چیزهای بیشتر و تازه‌تری از این کتاب یاد می‌گیرم.
هم‌بازی‌ شدن با یک مشت حیوان، در یک مزرعه چه‌گونه بود؟
عالی بود! واقعا کار کردن با همه آن حیوان‌ها بانمک بود. بخش مهمی از دوستی‌های من در فیلم، با حیوان‌هاست، قبل از شروع فیلم‌برداری با حیوان‌ها، زیادی سروکله زدم و به همین خاطر وقتی فیلم‌برداری شروع شد، با حیوان‌های قصه خیلی دوست و راحت بودم. شنیده‌ایم برای نقش ویلبور، از 47 حیوان مختلف استفاده شده است. بله، از 50 حیوان استفاده کردیم. همه آن حیوان‌ها هم یک ماهه بودند. وقتی بزرگ می‌شدند جای آن‌ها را با هم عوض می‌کردیم.
خیلی دوست داشتی در این فیلم بازی کنی. حالا نظرت چیست؟
از بازی در فیلم لذت بردم زیرا شخصیتم نمونه کامل یک دختر 10،‌ 12 ساله است.
کریسمس امسال را چه کار می‌کنی؟
مثل هر سال، در خانه در کنار پدر و مادر و خواهر کوچکم هستم.
به خواهر کوچولویت پیشنهاد می‌کنی بازیگر شود؟
هیچ وقت چنین نصیحتی به او نمی‌کنم. وقتی با خانواده‌ام هستم، خیلی زیاد، درباره بازیگری و سینما حرف نمی‌زنم. با او هم در این رابطه صحبت نکرده‌ام. هیچ دلیل خاصی هم ندارد. باید ببینم بعدها خودش دوست دارد بازیگر شود یا نه....
کد خبر 12587

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز