کارگردان فیلم آناهیتا با یادآوری اینکه سینما تاثیر بسیار زیادی روی مخاطبان دارد، گفت: متأسفانه از ظرفیت‌های این هنر - رسانه در ترویج فرهنگ شهرنشینی استفاده نشده و سینما در این جهت هدفمند حرکت نکرده است.

حمیدنژاد

عزیزالله حمید نژاد، با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره فیلم شهر گفت: اصولا سینما تاثیر بسزایی در عرصه‌های مختلفی همچون ترویج فرهنگ شهرنشینی دارد اما تاکنون از این ظرفیت‌ها به‌صورت هدفمند در راستای فرهنگ‌سازی بسیاری از مقولات شهری استفاده نشده است.

حمیدنژاد یادآورشد: محتوای یک اثر سینمایی برای مخاطبان می‌تواند جنبه آموزشی داشته باشد. به‌عنوان نمونه چنانچه در اثری رعایت قوانین شهروندی از سوی مردم، احساس مسئولیت و پایبندی به اخلاق مدنی به تصویر کشیده شود به‌طور حتم مخاطبان چنین اثری از این فیلم تاثیرات مثبتی را می‌پذیرند.

به گفته این کارگردان، ساخت این دست آثار سبب می‌شود تا هنرهفتم با جلب مشارکت حداکثری مردم در اجرای بسیاری از فضایل شهروندی به کمک مدیران شهری آمده و در این راه به دست‌اندرکاران شهر یاری دهد. وی با بیان اینکه تاکنون از سینما به‌صورت هدفمند برای ترویج فرهنگ شهرنشینی و تحقق شهر انسانی و انسان شهری استفاده نشده، تصریح کرد: 90 درصد آثار سینمایی به‌دلیل اینکه در فضاهای شهری ساخته می‌شود مستقیم یا غیرمستقیم روی مخاطبان تاثیر دارد؛ از این‌رو این فیلم‌های سینمایی خواسته یا ناخواسته بر مخاطبان و تماشاگران تاثیرگذارند.

کد خبر 125850

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز