گروه شهری: مدیرکل هواشناسی استان تهران با اشاره به اینکه بارش متناوب برف و باران امروز نیز در پایتخت ادامه دارد، گفت: سرما، کاهش دما و یخبندان در پایتخت تا پایان هفته ادامه می‌یابد.

زمستان

جباری با اشاره به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی افزود: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بارش پراکنده باران و برف را در تهران شاهد خواهیم بود و به‌تدریج از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود.وی گفت: دمای هوا در تهران از امروز(دوشنبه) کاهش می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود سرما و یخبندان تا پایان هفته در تهران باقی بماند.

جباری گفت: براین اساس آسمان تهران امروز( دوشنبه 20 دی) ابری در پاره‌ای نقاط با بارش باران و برف و مه‌آلود خواهد بود که حداقل و حداکثر دما امروز به 5 درجه سانتی‌گراد زیرصفر و 3 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: فردا سه‌شنبه، آسمان پایتخت ابری، در پاره‌ای نقاط با بارش برف و مه‌آلود خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 6 درجه سانتی‌گراد زیر صفر و 3 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

سازمان هواشناسی کشور همچنین در اخطاریه ویژه‌ای اعلام کرد: به سبب کاهش قابل توجه دما در سطح کشور به‌ویژه در نوار شمالی طی روزهای دوشنبه(امروز) تا چهارشنبه، پیش‌بینی می‌شود که در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و مناطق سردسیر استان‌های گیلان و مازندران در این مدت یخ‌زدگی سبب لغزندگی در سطح جاده‌ها و معابر عمومی شود.

این شرایط در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، همدان، مرکزی، قم، کرمانشاه، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب اصفهان طی امروز و فردا نیز رخ خواهد داد. توصیه می‌شود که افراد در این مناطق از تردد غیرضروری در معابر عمومی خودداری کنند.

به موجب تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی با استقرار سامانه بارشی روی کشور انتظار می‌رود که امروز بارش به‌صورت باران یا برف به‌تدریج کلیه استان‌های کشور به جز جنوب شرق را دربرگیرد. بارش‌ها در نیمه‌غربی و شمالی کشور از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود. همچنین پیش‌بینی شده با ماندگاری هوای سرد روی کشور تا روز پنجشنبه در برخی مناطق نیمه شمالی کشور به‌طور متناوب بارش‌ها به‌صورت برف باشد. از امروز تا پنجشنبه نیز در اغلب نقاط کشور دمای هوا بین 5 تا 12 درجه کاهش می‌یابد.

کد خبر 125376

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز