سرانجام دوران پرفراز و نشیب روی هاجسون در لیورپول به پایان رسید و این مربی 63ساله پس از توافق با مالکان باشگاه، از سمت خود استعفا داد.

هاجسون

هاجسون که پس از یک فصل رویایی با فولام، ابتدای فصل به لیورپول آمد، در20 بازی لیگ برتر تنها در 7 بازی پیروز شد. وقتی که هاجسون ابتدای فصل جانشین رافائل بنیتس شد، همه انتظار داشتند قرارداد سه‌ساله او دورانی باشد برای بازگشت لیورپول به سال‌های طلایی‌اش. او در نخستین گام، ستاره‌های لیورپول مانند تورس و استیون جرارد را متقاعد کرد که در تیم بمانند تا با هم آینده درخشان دیگری را برای لیورپول رقم بزنند اما حالا بازیکنان باید بدون او به فکر آینده‌ای باشند که دست‌کم در این فصل چندان درخشان به‌نظر نمی‌رسد.

کنی دالگلیش، بازیکن و سرمربی سابق لیورپول که اسطوره قرمزها هم به شمار می‌رود، قرار است به‌صورت موقت هدایت لیورپول را به‌عهده بگیرد. جان دبلیو هنری، مالک باشگاه در بیانیه‌ای که در این باره منتشر کرده آورده است: «هر دو طرف به این نتیجه رسیدند که بهترین چیز به نفع باشگاه این است که او برود.»

زمزمه‌های جدایی هاجسون از باشگاه اما خیلی زودتر از این بیانیه مطرح شده بود؛ او پس از شکست 3 بر یک برابر بلک‌برن از پاسخ دادن به سؤالاتی که درباره آینده او مطرح می‌شد، طفره رفت. این شکست سومین شکست باشگاه در 4بازی لیگ برتر بود و فاصله آنها را تا منطقه سقوط در لیگ برتر به 4امتیاز رساند. رفتن او اما وقتی قطعی شد که باشگاه در روز جمعه کنفرانس مطبوعاتی برای بازی جام اتحادیه برابر منچستر یونایتد را که امروز برگزار می‌شود، لغو کرد.

دالگلیش ، مربی موقت

البته برخی اتفاقات جدایی او را تسریع کرد. هاجسون پس از شکست تحقیرآمیز برابر ولورهمپتون در آنفیلد، اشتباه تاکتیکی بزرگی انجام داد و هواداران را متهم کرد که مانند همیشه از تیم حمایت نکرده‌اند. البته او چندان هم بیراه نمی‌گفت چون در بازی با ولوز، هواداران به کنایه شعار «هاجسون برای تیم ملی انگلیس» سر می‌دادند و نام کنی دالگلیش را فریاد می‌زدند.

معذرت‌خواهی هاجسون از هواداران دردی را دوا نکرد و حالا او در بیانیه‌اش اینگونه جدایی‌اش را به هواداران اطلاع می‌دهد: «چند ماه اخیر پرچالش‌ترین دوران زندگی حرفه‌ای من بوده است. من ناراحتم که نتوانستم تاثیری بر تیم داشته باشم و بخشی از روند بازسازی تیم باشم.»حالا پس از جدایی هاجسون، هدایت تیم هرچند به‌صورت موقت، به مردی می‌رسد که در بازی با ولوز هواداران نامش را فریاد می‌زدند؛ کنی دالگلیش.

او که قرار است امروز هدایت تیمش را برابر منچستر یونایتد به‌عهده بگیرد، به‌عنوان بازیکن 6 بار با لیورپول قهرمان لیگ برتر شده است و 3بار دیگر به‌عنوان مربی قهرمانی را در سال‌های 1985 تا 1991 به قرمزها هدیه کرده است. دالگلیش پیش از آمدن روی هاجسون، یکی از اعضای بلندپایه مدیریتی باشگاه ‌ و عضو کمیته انتخاب مربی جدید بود. پیش از آمدن هاجسون، خود دالگلیش هم ابراز علاقه کرده بود که هدایت تیم را به‌عهده بگیرد؛ چیزی که به‌زودی با آمدن روی هاجسون از یادها رفت. شاید اگر باشگاه این ابراز علاقه را کمی جدی‌تر گرفته بود کار به اینجا نمی‌رسید.

اما هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد مربی‌ای که فولام را به فینال لیگ اروپا رسانده بود به این زودی در لیورپول به بن‌بست برسد. هاجسون پیشینه پرباری در زمینه مربیگری داخلی و خارجی دارد. او در جام جهانی 1994 سوئیس را به جمع 16 تیم پایانی رساند و مدتی هم مربی اینترمیلان در ایتالیا بوده است.

او در سال 2007 به فولام آمد و نه تنها این تیم را از منطقه سقوط دور کرد که فولام را به یکی از تیم‌های خوب در لیگ برتر تبدیل کرد. رساندن این تیم به فینال لیگ اروپا در فصل پیش بود که مسئولان لیورپول را متقاعد کرد هاجسون را به آنفیلد بیاورند. آنها امیدوار بودند با این کار لیورپول را که فصل پیش با رافائل بنیتس در رده هفتم لیگ‌برتر به کار خود پایان داد، متحول کنند. اکنون اما هاجسون رفته است و لیورپول در رده دوازدهم جدول قرار دارد.

کد خبر 125286

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز